اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

آیین‌نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآن تصویب شد

خبرگزاری فارس: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدارس قرآنی تشکیل شد.

آیین‌نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآن تصویب شد

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط‌عمومی و امور بین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، در هشتصدو شصت و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و سایر اعضای آن برگزار شد، آیین‌نامه نحوه راه اندازی مدارس قرآن تصویب شد.

مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به بخشی از آیین‌نامه نحوه راه‌اندازی مدارس قرآن، گفت: آیین‌نامه مدارس قرآن که پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی تأیید شده بود در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد و پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضای شورای عالی قرار گرفت.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی این مدارس، افزود: با عنایت به نقش آموزش و پرورش در فراهم آوردن زمینه تربیت پذیری دانش‌آموزان، مبتنی بر معارف انسان ساز قران کریم و سیره تعالی بخش پیامبراکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و با توجه به ضرورت تقویت و تعمیق شایستگی‌ها و مهارت‌های پایه تربیت قرآنی دانش‌ آموزان و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، مدارس قرآنی تشکیل می‌شود.

نوید ادهم اظهار داشت: مدارس قرآن به مدارسی اطلاق می‌شود که در آن دانش‌آموزان مستعد و علاقمند، علاوه بر برنامه رسمی و ساعات مقرر در جداول مواد درسی دوره‌های مختلف تحصیلی حداکثر 6 جلسه آموزشی در هفته، معارف شایستگی‌ها و مهارت‌های تکمیلی قرآنی را فرا می‌گیرند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به هدف تشکیل مدارس قرآن، گفت: زمینه سازی برای تربیت قرآنی دانش‌آموزان، رشد و توسعه معارف اسلامی، مفاهیم و سواد قرآنی آنان، فراهم آوردن زمینه حفظ آیات قرآن کریم، تدبر در آن و توانایی بهره‌گیری از ‌آموزه‌های قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقای جایگاه مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله و اعتلای فرهنگ و تربیت قرآنی در جامعه است.

این آیین‌نامه پس از تأیید ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول