اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان خبر داد

ایجاد کارگاه‌های آموزش رشته‌های هنری در زندان زاهدان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان گفت: با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، کارگاه‌های آموزش رشته‌های هنری در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت زاهدان ایجاد می‌شود.

ایجاد کارگاه‌های آموزش رشته‌های هنری در زندان زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان‌وبلوچستان، http://www.sistanprisons.ir سعید مهدی‌زاده شهری در بازدید از زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت این شهرستان اظهار داشت: با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان و شکوفایی استعدادهای هنری آنان، با همکاری حوزه هنری استان، کارگاه‌های آموزش رشته‌های مختلف هنری مانند موسیقی سنتی، خطاطی، نقاشی، تئاتر و ... در زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت راه‌اندازی و ایجاد می‌شود.

وی افزود: هنر و مولفه‌های فرهنگی بهترین وسیله در راستای انتقال ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اصلاحی به مددجویان است و بسترسازی برای بازگشت سالم و هدفمند مددجویان به جامعه است.

رئیس حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر گسترش آموزش‌های فرهنگی در زندان‌ها و نقش برجسته آموزش‌های فرهنگی در پیشگیری از ارتکاب جرائم بیان کرد: ریشه بروز و ارتکاب جرائم و تخلفات اجتماعی مشکلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی است و علل آسیب‌های اجتماعی ارتباط معنی‌داری با مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نارسایی‌های این حوزه دارد.  

مهدی‌زاده شهری تصریح کرد: در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور و با هدف آموزش، فراگیری مهارت‌های هنری و فرهنگی و کشف استعداد و ذوق هنری مددجویان با همکاری حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان و تدریس مربیان مجرب و متخصص این حوزه، خانه فرهنگ و هنر در زندان مرکزی زاهدان و کانون اصلاح و تربیت این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنر به عنوان درمان برخی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، گفت: امروزه هنر تاثیر بسیاری در درمان و برطرف‌کردن مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی و ارائه تعریف مطلوبی از زندگی دارد و در صورت ایجاد فضا و بسترسازی مناسب در زندان‌های استان، زمینه و بستر کشف استعداد و ذوق هنری مددجویان و همچنین ترویج و گسترش و نهادینه‌شدن تفکر اصلاحی و تربیتی مددجویان به نحو احسن فراهم می‌شود.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول