اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد گلستان:

ویژگی کرسی آزاداندیشی برطرف کردن شبهات جامعه هدف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: نخستین ویژگی کرسی آزاداندیشی این است که مجال طرح سوال، پرسش‎ها و شبهات جامعه هدف را فراهم کند.

ویژگی کرسی آزاداندیشی برطرف کردن شبهات جامعه هدف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری عصر شنبه در برنامه ملی کرسی آزاداندیشی اسلامی با محوریت عفاف و دختران انقلاب که در تربیت معلم گرگان برگزار شد اظهار داشت: ما تا زمانی که با پرسش‎ها و نیازهای اساسی اقشار مختلف در حوزه دین آشنا نشویم، ممکن است همه سخنرانی‎ها و گفتمان‎ها مثمرثمر نباشد.

وی با بیان اینکه ارائه پاسخ در کرسی‎های آزاداندیشی باید متناسب با نیاز فرد باشد خاطر نشان کرد: اگر مباحث متناسب با نیاز افراد نباشد به مانند کسی است که تشنه نیست و ما به او آب تعارف کنیم لذا باید ببینیم که مخاطب ما چه غذایی دوست دارد و سپس بر سر سفره این گفتمان دینی، غذای مورد علاقه‎اش را بگذاریم که اگر غیر از این باشد مباحث یکطرفه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بحث‎های یکطرفه مخاطب محدودی را به خود جذب می‎کند اذعان کرد: باید فضا را به گونه‎ای فراهم کنیم که زمینه گفت‌وگوهای طرفینی حاصل شود و دقت کنیم که با تک‎گویی و مونولوگ به جایی نمی‎رسیم و باید دیالوگ برقرار شود که دیالوگ‎ها از ویژگی‎های مهم در کرسی‎های آزاداندیشی است.

منتظری با اشاره به اینکه در کرسی آزاداندیشی باید مخالف و موافق در کنار هم جمع شوند بر این نکته تاکید کرد و افزود: زمانی که افراد موافق و مخالف به تبادل نظر بنشینند به آرمانی که مدنظر مقام معظم رهبری است، خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه کرسی‎های آزاداندیشی باید از طریق رسانه‎ها و وسایل ارتباط جمعی، اطلاع‎رسانی عمومی شوند متذکر شد: ما باید آن بخش از جامعه که تا به حال به هر دلیلی زیر پوشش این تفکر و اندیشه قرار نگرفته‎اند، را جذب کنیم وگرنه چهره‎های حزب‎اللهی، متدین و پایبند به ارزش‎ها که مسیر خود را پیدا کرده‎اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: ما باید ضمن مراقبت از افراد متدین، سفره‎ای پهن کنیم که به دلیل جاذبه‎هایش بتواند افرادی که دور از دسترس مراکز علمی و پژوهشی هستند از این همایش‎ها بهترین بهره را ببرند.

منتظری در پایان گفت: اگر شرایطی فراهم شود که صاحبان اندیشه‎های مختلف در کرسی‎ها حضور پیدا کنند و در سایه آن نیز آستانه تحمل افراد نیز افزایش و با ادبیات جذاب، جوان را به سمت خود جلب کند آن وقت است که می‎توانیم به هدف خود برسیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول