اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

جماعت اخوان السملمون مطرح کرد

مدارکی که صرف اموال‌عمومی برای پیروزی شفیق را اثبات می‌کند

خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون با اشاره به اینکه برای پیروزی در دور دوم انتخابات با دیگر نامزدهای اسلام‌گرا ائتلاف می‌کند، تاکید کرد که احمد شفیق تنها با اموال عمومی مصر بود که توانست به دور دوم انتخابات راه یابد.

مدارکی که صرف اموال‌عمومی برای پیروزی شفیق را اثبات می‌کند

به گزارش فارس، جماعت اخوان المسلمون مصر در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که به دور دوم کشیده شد، احمد شفیق را به فساد و بهره‌برداری از اموال عمومی مصر برای کسب آراء این انتخابات متهم کرد.

احمد شفیق،‌ آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک و نامزد غرب‌گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر بعد از محمد مرسی،‌ نامزد جماعت اخوان المسلمون با به دست آوردن بیشترین آراء به عنوان نفر دوم به دور دوم انتخابات راه یابد.

"مصطفی الغنیمی"، از اعضای دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون در مصاحبه با روزنامه المصری الیوم تاکید کرد که نتایج انتخابات اخیر صرف اموال هنگفتی در جریان این انتخابات با هدف پیروزی احمد شفیق را به اثبات رساند و جای هیچ شک و تردیدی نسبت به این موضوع باقی نگذاشت.

وی افزود: نمی‌توان حتی میزان اموال هزینه شده در حمایت از احمد شفیق را حدس زد، اما اطمینان داریم که دهها میلیارد دلار  برای حمایت از وی و تلاش برای پیروزی شفیق وارد مصر شده است.

این عضو جماعت اخوان المسلمون در ادامه حامیان و طرفداران حزب ملی را به تلاش برای ضربه زدن به انقلاب و از بین بردن آن از طریق حمایت از احمد شفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد.

الغنیمی در ادامه به المصری الیوم گفت: ما مطلع شدیم که دستگاه امنیتی مصر با همه توان در کنار احمد شفیق ایستاده و ما اسناد و مدارکی در اختیار داریم که ثابت می‌کند، دستگاه امنیتی مصر همه امکانات خود را برای پیروزی شفیق در مقابله و رقابت با محمد مرسی بکار گرفته است.

الغنیمی افزود: اخوان المسلمون با دیگر نامزدهای اسلام‌گرا مانند عبدالمنعم ابوالفتوح و خالد علی هماهنگی‌هایی را ایجاد خواهد کرد تا بتواند برای پیروزی در دور دوم انتخابات با آنان در مقابل احمد شفیق ائتلاف کند.

همچنین "رمضان عمر"، از نمایندگان پارلمان الشعب مصر از حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون گفت: اخوان المسلمون در این دوره اشتباهات زیادی مرتکب شد، از جمله اینکه نتوانست تبلیغات خوبی در قبال احمد شفیق انجام دهد.

رمضان افزود: اخوان المسلمون در جریان تبلیغات خود با تاکید بر اینکه احمد شفیق نمونه بارز حسنی مبارک است،‌ طرفداران حزب ملی منحل را تشویق کرد به احمد شفیق رای دهند تا به خیال خود بار دیگر حزب ملی منحل را توسط او احیا کنند.

رمضان عمر در ادامه تاکید کرد که با این حال حزب آزادی و عدالت با هدف مقابله با پیروزی احمد شفیق و ممانعت از ورود هوارادان رژیم سابق به صحنه سیاسی مصر تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول