اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/آخرین خبرها از مصر پس از انتخابات/

آغاز ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی و انقلابی برای حمایت از محمد مرسی

خبرگزاری فارس: ائتلاف‌های انقلابی و احزاب سیاسی مصر پس از اعلام نتایج غیررسمی انتخابات ریاست‌جمهوری مصر در راه ایجاد ائتلاف و اتحاد با احوان المسلمون برآمده و شرایط مورد نظر خود برای حضور در این ائتلاف را اعلام می‌کنند.

آغاز ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی و انقلابی برای حمایت از محمد مرسی

به گزارش فارس، واکنش‌ها و اظهار نظرها درباره آخرین نتایج غیر رسمی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری مصر همچنان ادامه دارد و روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارانوت" در این ارتباط نوشت که راهیابی "محمد مرسی"،‌ نامزد جماعت اخوان المسلمون و "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، این کشور را بر سر دو راهی و در 'فضایی از ابهام قرار داده است.

از سوی دیگر "حمدین صباحی"، نامزد ملی گرای انتخابات ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورتی که پس از پیروزی "محمد مرسی" در انتخابات، به عنوان معاون وی انتخاب شود، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از وی حمایت می‌کند.

از جهت دیگر "محمود عباس"، یکی از رهبران حزب سلفی النور اعلام کرد که حزب متبوعش قرار است،‌ نشستی را با جوانان انقلاب و نیروهای لیبرال داشته باشد و آنها را قانع کند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر از "محمد مرسی"، ‌نامزد جماعت اخوان المسلمون در این انتخابات حمایت کند.

اما دفتر انتخاباتی "عمرو موسی"، دبیرکل سابق اتحادیه عرب، وزیر خارجه اسبق مبارک و نامزد غرب‌گرای انتخابات مصر که شکست سنگینی و غیر قابل تصوری را در انتخابات ریاست جمهوری مصر متحمل شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون تصمیمی در رابطه با حمایت از شفیق یا مرسی در دور دوم انتخابات نگرفته است.

از سوی دیگر حزب اسلام‌گرای الوسط نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، در صورتی از مرسی در دور دوم انتخابات حمایت خواهد کرد که اخوان المسلمون با مشارکت این حزب در اداره تمام امور کشور موافقت کند.

بیانیه‌ حزب الوسط تاکید می‌کند که "ابو العلا ماضی"،‌ رئیس حزب الوسط در صورتی امروز به دعوت حزب آزادی و عدالت پاسخ می‌دهد و در نشست شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون حضور می‌یابد که برنامه کاملی برای یاری و پیروزی انقلاب 25 ژانویه در آن ارائه شود.

الوسط تاکید کرده است که این حزب خواستار حضور تمام احزاب سیاسی و نیروهای انقلابی برای تحقق اهداف انقلاب مصر است که در طول یک سال و نیم گذشته محقق نشده‌اند.  

این در حالی است که جماعت اخوان المسلمون مصر در واکنش به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که به دور دوم کشیده شد، احمد شفیق را به فساد و بهره‌برداری از اموال کشور برای کسب آراء این انتخابات متهم کرد.

احمد شفیق از نامزدهای هوادار رژیم حسنی مبارک توانست بعد از محمد مرسی با به دست آوردن بیشترین آراء به عنوان نفر دوم به دور دوم انتخابات راه یابد.

قرار است، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر 16 و 17 ژوئن برابر با 16 و 17 خرداد میان احمد شفیق و محمد مرسی برگزار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول