اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو پارلمان افغانستان:

رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو پارلمان افغانستان و مخالف تصویب پیمان استراتژیک کابل-واشنگتن، علت مخالفت خود را با تأیید این پیمان، دخالت رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی افغانستان عنوان کرد.

رئیس جمهور آمریکا در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند

به گزارش فارس، "قربان‌علی عرفانی" در گفت‌وگو با خبرگزاری "بخدی"، اظهار داشت: برخی نکات مبهم در این موافقتنامه وجود دارد که نیاز به مطالعه بیشتری دارد.

عدم یادآوری از ارزش‌های دین اسلام، مشخص نبودن نحوه حضور نیروهای خارجی در افغانستان و دخالت‌های رئیس جمهور آمریکا در اوضاع داخلی افغانستان، از موارد مهمی است که عرفانی آن را دلیل مخالفت خود با این پیمان عنوان کرد.

عرفانی گفت: رئیس جمهور افغانستان دم از دولت مستقل می‌زند در حالی که کشورهای جهان از جمله آمریکا به شکل آشکار در نحوه نظام سیاسی و سایر امور داخلی افغانستان دخالت می‌کنند.

این عضو پارلمان افغانستان و مخالف تصویب پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن تصریح کرد: مداخله آمریکا در نحوه نظام سیاسی افغانستان، خود استقلال افغانستان را زیر سئوال می‌برد.

در همین حال "نذیر احمد حنفی" یکی دیگر از اعضای پارلمان و مخالف تصویب پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن اظهار داشت که رئیس جمهور افغانستان با تصویب این سند از سوی نمایندگان پارلمان، هرکاری که خواسته باشد به نفع خود و همکارانش در کاخ ریاست جمهوری، انجام خواهد داد.

نمایندگان مخالف تصویب سند پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن می‌گویند: در متن سند امضا شده میان روسای جمهور آمریکا و افغانستان، صحبت از نظام متمرکز ریاستی به میان آمده که این امر نشان دهنده دخالت آمریکا در امور داخلی افغانستان است.

با این وجود، سند پیمان استراتژیک کابل- واشنگتن امروز توسط نمایندگان پارلمان افغانستان با اکثریت آرا تصویب شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول