به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحانالله علیپور ظهر امروز در جلسه حمل و نقل استان با اشاره به واگذاری امور مربوط به صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان حمل و نقل به دفاتر پیشخوان دولت اظهار کرد: در راستای تجمیع خدماتعمومی و دولتی و برنامههای سازمان مبنی بر واگذاری امور تصدیگری به بخش خصوصی و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اتلاف وقت شاغلان بخش حمل و نقل سفر بیمورد به مراکز استان، افزایش بازدهی در سرعت و کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع و ایجاد دولت الکترونیک که از سیاستهای برنامه پنجم دولت است، امور مربوط به صدور، تمدید و تعویض کارت هوشمند به 6 دفتر پیشخوان در رشت، آستارا، فومن، شفت، تالش و صومعهسرا واگذار میشود.
به گفته این مسئول، با واگذاری امور مربوط به کارت هوشمند به دفاتر پیشخوان بیش از 24 هزار مورد مراجعه به اداره کل حمل و نقل و پایانههای استان در سال جاری کاسته میشود.
وی با اشاره به حجم و گسترهکاری بالا در این حوزه، بر ضرورت رعایت اصل تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: مدیران دفاتر پیشخوان دولت دوره آموزشی و تسلط بر فرایندهای انجام کار و بخشنامههای مرتبط با نوع خدمت در حوزه حمل و نقل جادهای و پرهیز از هرگونه انحراف در روند انجام امور محوله، قانون و ضوابط و مقررات ابلاغ شده را رعایت کنند.
علیپور خاطرنشان کرد: اداره کل حمل و نقل استان بر عملکرد دفاتر مذکور نظارت کامل دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با دفاتر خاطی طبق آیین نامه تاسیس دفاتر پیشخوان برخورد قانونی میشود.
به گفته وی، سال گذشته در فاز نخست واگذاری انجام امور مربوط به صدور، تمدید و تجدید کارت شناسایی رانندگان ناوگان روستایی به 13 دفتر پیشخوان استان واگذار شد.
این مسئول یادآور شد: نخستین دوره آموزشی دفاتر پیشخوان خدمات حمل و نقل گیلان با حضور 20 نفر از مدیران و کارشناسان دفاتر پیشخوان سطح استان برگزار شد.
انتهای پیام/ع20