اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح کنترل و پیشگیری حوادث موتورسواران صورت گرفت

کاهش 19 درصدی مرگ موتورسواران

خبرگزاری فارس: دبیرشورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن شهرداری تهران گفت: با اجرای طرح کنترل و پیشگیری حوادث موتورسواران ‌آمار مرگ موتورسواران 19 درصد کاهش یافت.

کاهش 19 درصدی مرگ موتورسواران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمد شمس ساعتی پیش در کارگاه آموزشی ابتکارات جامعه محور که در جنوب تهران برگزار شد، اظهار داشت: ‌با اجرای طرح کنترل و پیشگیری حوادث موتورسواران از سوی کمیته‌های جامعه ایمن مناطق 22گانه شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی، ‌آمار مرگ موتورسواران 19 درصد کاهش یافت.

متخصص رفتارشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با موضوع ضرورت بازنگری در عرصه رفتارهای اجتماعی و فردی به ایراد سخنرانی پرداخت و یادآور شد: اصول ایمنی را باید در وهله اول از خانه و محله خود شروع کنیم و از طریق ابتکارات جامعه محور و الگوهای رفتاری به تدریج به جامعه انتقال دهیم.

ابهری در این کارگاه دو روزه با تاکید بر توجه به تربیت دینی افزود: ‌برای داشتن جامعه عاری از خطر و مملو از اصول و رفتارهای ایمن بایستی علاوه بر رعایت فرائض دینی، فرائض رفتاری را نیز رعایت کنیم.

نوفرستی، مدرس دانشگاه الزهرا و عضو شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن در ادامه این کارگاه در ارتباط با ایمنی در مدرسه و اماکن مذهبی به شاخص‌های شش‌گانه جامعه ایمن اشاره و عنوان کرد: وجود ساختارهای مشارکتی و مبتنی بر همکاری‌های بین بخشی، ‌وجود برنامه‌ای مستمر و بلند مدت برای همه موقعیت‌ها و گروه‌ها، برنامه‌هایی که هدف آنها گروه‌ها و محیط‌های پر خطر هستند،‌ برنامه‌هایی که در مورد فراوانی و علل آسیب‌ها مستندسازی می‌کنند، ‌ابزارهای ارزشیابی و شرکت مداوم در شبکه‌های ملی و بین‌المللی جوامع ایمنی از جمله این شاخص‌هاست.

این گزارش حاکی است، در این کارگاه آموزشی دکتر فروتن روانشناس و نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن پیرامون ایمنی کودکان، ‌دکتر خسروی عضو کمیته فنی و مهندسی شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن در ارتباط با ایمنی بیمارستان‌ها و ایمنی سالمندان و معلولان،‌ مهندس مطلبی نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن در منطقه 19 و 20 در ارتباط با ایمنی محیط کار و عزیزی عضو هیئت علمی دانشگاه نیروی انتظامی در ارتباط با ایمنی ترافیک به ایراد سخنرانی برای حاضران پرداختند.

انتهای پیام/س20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول