اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

7 شهر اردبیل دارای طرح تفصیلی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر هفت شهر استان اردبیل دارای طرح تفصیلی در مسیر رشد و توسعه خود است.

7 شهر اردبیل دارای طرح تفصیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو در حاشیه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: 14 شهر استان نیز یا دارای طرح جامع بوده و یا طرح آنان در دست تهیه و تدوین نهایی است.

وی گفت: سه شهر جدید تفصیلی در استان اردبیل که به تازگی از روستا به شهر ارتقا یافته‌اند بر اساس بخشنامه هیئت دولت باید دارای طرح جامع باشند تا توسعه آنها به صورت اصولی اتفاق بیفتد.

معاون عمرانی استاندار اردبیل دفاتر فنی استانداری‌ها را مسئول تهیه طرح جامع شهرهای زیر 25 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در استان اردبیل نیز سه شهر جدید به سرعت دارای طرح جامع شهری می‌شود که این کار به همت دفتر فنی استانداری اردبیل در حال انجام است.

بیگدلو بیان داشت: با در نظر گرفتن این شرایط تمام شهرهای زیر 25 هزار نفر استان اردبیل دارای طرح جامع و تفصیلی بوده و در میان مدت و بلند مدت می‌توانند بر اساس این طرح برنامه‌ها و کارهای عمرانی خودشان را انجام دهند.

وی در بیان تفاوت طرح‌های تفصیلی و جامع اظهار داشت: طرح تفصیلی در مقیاس یک دو هزارم تهیه می‌شود در حالی که طرح جامع در مقیاس یک در ده‌ هزارم تهیه و تدوین می‌شود.

معاون عمرانی استاندار اردبیل ادامه داد: در طرح تفصیلی مسایل ریز و جزئیات کامل مربوط به پلاک‌های شهری مطرح شده و در مورد آنها اعلام نظر می‌شود تا توسعه بر اساس اصول و قواعد واقعی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طرح تفصیلی برای تمام شهرها تهیه شود، افزود: سعی می‌شود با تهیه طرح تفصیلی برای شهرها حداقل در کوتاه مدت و میان مدت شهرداری‌ها به وظایف خود درست و دقیق و طبق طرح عمل کنند و توسعه واقعی اتفاق بیفتد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه تهیه طرح برای شهرهای بالای 25 هزار نفر نیز بر عهده سازمان مسکن و شهرسازی گذاشته شده است تصریح کرد: در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با ارزیابی و بیان مطالب از سوی مجری طرح و اعضای جلسه و ساعت‌ها بحث و بررسی طرح جامع و تفصیلی دو شهر رضی و کلور به تصویب رسید که با تصویب نهایی در مراجع بالاتر به سرعت قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

وی در پایان ابراز داشت: هدف اصلی ما از تهیه و تدوین این طرح‌ها و ابلاغ آن برای اجرا حرکت اصولی و با برنامه در امر توسعه شهرها و مناطق در حال توسعه است که انتظار می‌رود این امر متوازن و بر اساس نقشه تهیه شده اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول