اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان در اردکان

دفتر خبری اردکان بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: دفتر خبری اردکان در محل فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی بازگشایی شد.

دفتر خبری اردکان بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز یزد صبح امروز در مراسم بازگشایی این دفتر خبری که با حضور امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم اردکان و معاون و مدیر خبر صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، با ابراز خشنودی از راه‌اندازی مجدد این دفتر اظهار داشت: دفتر خبری اردکان در ابتدای دهه 80 با حضور ضرغامی معاون وقت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد که متاسفانه بنا به دلایلی پس از چند سال فعالیت آن تعطیل شد.

سیدحسن آسایش افزود: با توجه به رویکرد ویژه سازمان صدا و سیما مبنی بر تولید گزارش‌ها و مستندهای خبری در مراکز و توسعه دفاتر خبری در کشور همچنین با همت و پیگیری مسئولان شهرستان اردکان به ویژه فرماندار و نماینده مردم اردکان، این دفتر خبری با هدف تولید گزارش‌های خبری و تولیدی در مجموعه فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی مستقر شد و آغاز به کار کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو نفر اعم از یک خبرنگار و یک نفر به عنوان تصویربردار و تدوینگر در این دفتر مشغول به کار شده‌اند که تا چند روز آینده زمینه جذب آنان توسط صدا و سیمای مرکز یزد فراهم خواهد شد.

آسایش ادامه داد: همچنین یک دستگاه دوربین تصویربرداری HD با مشارکت فرمانداری اردکان تا هفته آینده خریداری و در اختیار این دفتر خبری قرار داده خواهد شد.

مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز یزد عنوان کرد: چنانچه ساختمان جدید دفتر خبری احداث شود، کلاس‌های آموزشی شامل دوره‌های کارگردانی، نویسندگی، خبرنگاری، گویندگی و تهیه‌کنندگی توسط صدا و سیمای مرکز یزد در این دفتر برگزار و زمینه آموزش و رشد جوانان مستعد شهرستان در رشته‌های هنری فراهم خواهد شد.

فرماندار اردکان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مسئولان استان و شهرستان گفت: برای راه‌اندازی دفتر خبری اردکان 150 میلیون ریال به منظور تهیه تجهیزاتی نظیر ست تدوین، انواع میکروفون، دستگاه ضبط صدا و یک دستگاه خودروی پراید توسط فرمانداری اردکان اختصاص یافته و تا یک ماه آینده 50 میلیون ریال دیگر نیز صرف خرید تجهیزات مورد نیاز برای این دفتر خواهد شد.

احمد کمالی از واگذاری زمینی به مساحت 300 مترمربع برای احداث ساختمان دفتر خبری اردکان خبر داد و افزود: این زمین در کنار ساختمان فرمانداری اردکان قرار دارد و تا یک ماه آینده عملیات نقشه کشی و ساخت آن آغاز خواهد شد.

نماینده مردم اردکان در مجلس نیز در این مراسم با تاکید بر برنامه‌ریزی برای توسعه و تجهیز این دفتر خبری گفت: شهرستان اردکان از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، میراث فرهنگی، تاریخی و اجتماعی منحصر به فردی برخوردار است و به جاست این دفتر خبری علاوه بر پوشش اخبار به تولید گزارش‌های فاخر در راستای شناسایی این ظرفیت‌ها به مردم سراسر کشور، گام‌های موثری بردارد.

محمدرضا تابش بر استفاده از نیروهای بومی شهرستان به منظور توسعه فعالیت‌های خبری تاکید کرد و بیان داشت: چنانچه صدا و سیمای مرکز یزد بر افزایش کیفیت محتوایی تولیدات سمعی و بصری در این شهرستان برنامه‌ریزی و تمرکز کند، مجموعه مسئولان شهرستان منابع مالی آن را تامین خواهند کرد.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول