اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در نشست خبری مشترک با حامد کرزی

اولاند: 2 هزار سرباز فرانسوی تا پایان سال 2012 افغانستان را ترک می کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور فرانسه از خروج 2 هزار سرباز فرانسوی از خاک افغانستان تا پایان سال 2012 خبر داد.

اولاند: 2 هزار سرباز فرانسوی تا پایان سال 2012 افغانستان را ترک می کنند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه امروز(جمعه) در راستای سفری غیرمنتظره برای دیدار با "حامد کرزی" رئیس جمهور افغانستان و بازدید از نیروهای نظامی این کشور در افغانستان راهی کابل شد.

اولاند در نشست خبری مشترک با حامدکرزی همتای افغان خود با اشاره به اینکه تمام سربازان نظامی این کشور تا پایان سال 2012 خاک افغانستان را ترک خواهند کرد، اعلام کرد که شماری از مربیان نظامی برای آموزش و تربیت نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور باقی خواهند ماند.

اولاند تصریح کرد که ماموریت نیروهای نظامی فرانسه در افغانستان به پایان رسیده و زمان آن فرا رسیده تا آنها خاک این کشور را ترک کنند.

وی افزود که از بین سربازان فرانسوی حاضر در خاک افغانستان، 2 هزار نفر از آنها تا پایان سال 2012 خاک افغانستان را ترک می کنند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، شمار 3 هزار و 300 نیروی فرانسوی در خاک افغانستان حضور دارند که یک هزار و 300 نفر آنها پس از سال 2012 مسئولیت برگرداندن تجهیزات و وسایل نظامی این کشور به فرانسه و آموزش نیرو های افغان را برعهده خواهند داشت.

اولاند همچنین در ابتدای سفر خود پس از بازدید از پایگاه نظامی اصلی فرانسه در در ولایت کپسیا افغانستان در جمع سربازان درباره خروج نظامیان تا سال 2012 گفت: "این یک تصمیم کاملا مستقل است. فقط فرانسه می تواند برای فرانسه تصمیم بگیرد."

وی تصریح کرد که این اقدام با توافق ما با همپیمانان به ویژه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که از دلایل این تصمیم آگاه است، صورت می گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول