اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

بازتا‌ب‌ گسترده نتایج صندوق‌هایی که در آنها شفیق صدر نشین است

تلاش رسانه‌های وابسته به رژیم مبارک برای رساندن شفیق به دور دوم انتخابات

خبرگزاری فارس: تلاش رسانه‌های وابسته به رژیم مبارک در بازتا‌ب بسیار نتایج صندوق‌هایی که در آنها شفیق صدر نشین است به نوعی تداوم مسیری است که غرب در قفقاز رفته و انقلاب‌های مخملی را کلید زد.

تلاش رسانه‌های وابسته به رژیم مبارک برای رساندن شفیق به دور دوم انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، انتخابات مصر روز چهارشنبه برگزار شد و طبق اعلام مقامات برگزار کننده بیش از 50 درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

اما از روز گذشته و در جریان شمارش آراء برخی رسانه‌های وابسته به رژیم سابق مبارک قصد دارند بر روند انتخابات تأثیرگذاری کنند. بدین ترتیب که طی آن آراء صندوق‌هایی که به سود "احمد شفیق" یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری مصر، به صورت وسیع بازتاب داده شده و اینگونه القاء می‌شود که افکار عمومی مصر نسبت به شفیق اقبال بیشتری داشته‌اند.

رسانه‌های وابسته به رژیم سابق مبارک، آراء صندوق‌هایی را که ابوالفتوح، محمد مرسی و محمد صباحی در آنها رأی بیشتری کسب کرده‌اند را بازتاب نداده و به سراغ صندوق‌هایی می‌روند که احمد شفیق آراء بیشتری را در آنها کسب کرده است.

به عنوان نمونه در استان‌ اسکندریه ابوالفتوح نفر اول، مرسی نفر دوم و شفیق نفر سوم است یا در استان اسبوط مرسی اول، شفیق دوم و صباحی سوم هستند، اما این رسانه‌ها بیشتر روی استان‌هایی تمرکز دارند که شفیق نفر اول است. 

به نظر می‌رسد این حرکت زمینه سازی برای حضور احمدشفیق در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر باشد و در مرحله بعدی تلاش دارند تا با القاء توهم تقلب در صورت کنار رفتن احمد شفیق در مرحله اول و احتمالاً دوم، انتخابات مصر را به چالش بکشانند.

این رسانه‌ها تلاش دارند در افکار عمومی این زمینه سازی را ایجاد کنند که احمد شفیق قطعاً یکی از راه یافتگان به مرحله دوم است تا بدین ترتیب بر روی برگزار کنندگان انتخابات نیز تاثیر گزار باشند. شبکه های تلویزیونی الجزیره و العربیه نیز با آب‌وتاب خاصی نتایج انتخابات مصر را پوشش می دهند و تحلیل و گزارش‌های آنها روی موضوع راه یافتن احمد شفیق نخست وزیر مبارک به دور دوم است.

این حرکت رسانه‌های وابسته به رژیم گذشته و حتی برخی رسانه‌های دولتی مصر مانند انقلاب‌های رنگی داخلی در آسیای مرکزی و قفقاز بوده که بر پایه توهم تقلب در انتخابات شکل گرفت و امروز در مصر همین مسیر از سوی این رسانه‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول