اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توطئه عربستان و قطر برای تبدیل شمال لبنان به پایگاه تروریستی علیه سوریه

خبرگزاری فارس: هفته‌نامه فلسطینی"المنار" از طرح ترکیه، عربستان، قطر و فرانسه برای تبدیل شمال لبنان به پایگاهی برای انجام عملیات تروریستی علیه سوریه خبر داد.

توطئه عربستان و قطر برای تبدیل شمال لبنان به پایگاه تروریستی علیه سوریه

به گزارش فارس، المنار به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آنچه در شمال لبنان و مشخصا در شهر طرابلس رخ می‌دهد نتیجه توافقی است که در دیدارهای محرمانه متعدد در ترکیه، عربستان، قطر و فرانسه حاصل شده است.

المنار به نقل از نزدیکان به شبه‌نظامیان حریری و جعجع و منابع نزدیک به نخست‌وزیر قطر نوشت که هدف از اتفاقات جاری در شمال لبنان تبدیل طرابلس و مناطق اطراف آن به منطقه ممنوعه برای ارتش لبنان است به گونه‌ای که این شهر لبنانی نزدیک به مرز سوریه به پایگاهی برای تجمیع طرف‌های همدست علیه ملت سوریه و مکانی امن برای استقرار گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده به منظور نفوذ به عمق خاک سوریه و انجام عملیات تروریستی علیه موسسات سوریه و وارد آوردن ضربه به نیروهای حافظ نظام سوریه تبدیل شود.

این منابع همچنین گفتند که با این کار مرکز عملیات تروریستی علیه ملت سوریه از مرزهای ترکیه به مرزهای لبنان انتقال داده می‌شود.

المنار همچنین با استناد به منابع نزدیک به دستگاه‌های امنیتی ترکیه نوشت که انتقال گروه‌های تروریستی به شمال لبنان پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه نسبت به تجمع تروریست‌ها در خاک خود و انتقال عملیات تروریستی به مناطق ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس این گزارش، رهبران شبه‌نظامیان جعجع و حریری همچنین معتقدند که تجمیع تروریست‌ها در شهر طرابلس در آینده تبدیل به قدرتی برای مقابله با حزب‌الله خواهد شد و این کار نیز در راستای ارائه خدمات توطئه‌گران علیه سوریه برای اسرائیل و آمریکا است.

انتهای پیام/++

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول