اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار سلامی:

‌ملت ایران به برکت نعمت ولایت‌ از هر زمان دیگری ‌قوی‌ترند / اصل نبرد بین حق و باطل هنوز جاری است‌

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران به برکت نعمت ولایت و به برکت درخشش نور امامت و ولایت و به برکت ایمان حقیقی ملت بزرگ، امروز از هر زمان دیگری و در هر زمینه‌ای قوی‌تر است.

‌ملت ایران به برکت نعمت ولایت‌ از هر زمان دیگری ‌قوی‌ترند / اصل نبرد بین حق و باطل هنوز جاری است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار حسین سلامی در نخستین یادواره شهدای اطلاعات عملیات سپاه الغدیر استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان یزد به ویژه فرماندهان شهید، ‌آیت‌الله صدوقی شهید محراب استان یزد همچنین شهدای اطلاعات عملیات استان یزد اظهار داشت: تیپ پیاده 18 الغدیر یزد، محل تجمع مردان شجاع و دلاور تاریخ اسلام و ایران است.

وی افزود: این غیورمردان روح مردان عاشورا را در کالبد خویش به ظهور رسانند و در حریم ولایت علوی مردانه جنگیدند تا دیگر حادثه عاشورا به آن صورت غم‌انگیز تکرار نشود و در این راه سینه خود را سپر گلوله کردند تا این بار دیگر مثل صدر اسلام، امام مسلمین تنها نماند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه پشت سر این مردان غیور، خانواده‌هایی غیورتر بودند، بیان کرد: خانه‌های این شهدا در واقع نقطه اتصال زمین و آسمان و دنیا و آخرت است.

* خانواده‌های شهدا، بازماندگان فداکارترین نسل تاریخ ایران هستند

وی، صبر و ایستادگی و نجابت و مقاومت خانواده‌های شهدا را تحسین کرد و خطاب به آنها عنوان کرد: شما بازماندگان فداکارترین نسل تاریخ ایران هستید.

سردار سلامی یادآور شد: شهدای شما اجازه ندادند ملت ایران ملتی ذلیل شود و با شجاعت و دلاوری برای ما اقتدار، آرامش، عزت،‌ سربلندی، جاودانگی،‌ شکوه همیشگی، آزادگی، استقلال،‌ دین و ارزش‌های الهی را به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: اگر امروز که در سالروز یکی از پرافتخارترین و شگفتی‌سازترین عملیات تاریخ نبردهای عالم یعنی فتح خرمشهر هستیم و در اوج اطمینان و آرامش در این سرزمین ایمن و امن به نام اسلام نشسته‌ایم و هیچ‌کس نه در سرزمین ما حضور دارد و نه برای ما تصمیم‌گیری می‌کند و در واقع خود بر سرنوشت خود حاکم هستیم و به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم، همه همه مرهون آن شجاعت‌ها، فداکاری‌ها و جانبازی‌های بی‌مثال شهیدان است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح نحوه فعالیت نیروهای اطلاعات عملیات خاطرنشان کرد: شهدای اطلاعات عملیات سخت‌ترین مسئولیت‌ها را در جنگ بر عهده داشتند.

وی افزود: تعداد آنها اغلب اندک بود و این افراد باید در شب تاریک و دلهره‌آور میدان نبرد، از خط خودی عبور کنند،‌ سیم خاردارها و میادین مین را پشت سر بگذارند، از دل کمین‌های دشمن عبور کنند تا تک‌تک سنگرهای دشمن را شناسایی کنند و بعد در شب عملیات اینها نخستین نفرات گردان‌ها بودند که به میدان می‌رسیدند و خط شکنی کرده و گردان را هدایت می‌کردند.

* ولایت؛ نشان راه پرافتخار شهادت است

سردار سلامی اظهار داشت: آنچه که هادی این شهدا بود، آیه شریفه «و الا مات و بانجم هم یهتدون» بود،‌ البته اینها به ظاهر از ستاره آسمان برای پیدا کردن راه خود کمک می‌گرفتند ولی حقیقت این بود که یک ستاره بود که آنها به واسطه او هدایت می‌شدند، ستاره‌ای که هرگز کسی را فریب نمی‌دهد و در نقطه‌ای از آسمان و در قطب عالم ایستاده است.

وی با بیان اینکه این ستاره ،ستاره قطبی است که تعبیر رمزی و سمبلیک آن همان ولایت است، افزود: این ستاره در کهکشان هستی، هدایت‌بخش همه انسان‌های جویای حقیقت است.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: امروز ما هرچه اقتدار و پیروزی پس از آن نبرد بزرگ علیه دشمنان بزرگ کسب کردیم،‌ مرهون جانبازهای است که اگر مردانگی و اراده آهنین و از جان گذشتگی آنها همچنین فداکاری همسران و صبوری پدران و مادران آنها و این ایمان به هم پیوسته و حقیقی و اتحاد آنها نبود، امروز استقلال کشور، آزادی ملت و حاکمیت‌ ارزش‌های دینی نبود و معلوم نبود چه سرنوشت غم‌انگیز و نگران‌کننده‌ای در انتظار ما بود.

وی تاکید کرد: اگر این رشادت‌ها نبود، امید از دنیای اسلام رخت بر می‌بست و مستکبران بر همه جهان اسلام حکم می‌کردند اما سلحشوری این مردان سبب شد تا این مملکت هر روز روشن‌تر، پیشرفته‌تر، ایستاده‌تر و سرافرازتر از روز قبل، افق‌های بلند پیشرفت و عدالت و استقلال را در تمام جهان طی کند.

سردار سلامی عنوان کرد: ملت ایران امروز در جهان به نام فاتح قله‌ها معروفند، ملتی که هرگز در مقابل هیمنه یک جهان قدرتمند زانو نزد و ایستاد تا سرانجام ایستادگی او، سایر مسلمانان تحت ستم جهان را به جنبش درآورد و نهر جاری مقاومت به رودی بزرگ که ویرانگر کاخ همه ستمگران است، تبدیل شد.

* رویای دست‌نیافتنی اهتزاز پرچم اسلام در دنیا به واقعیتی مسلم تبدیل شد

وی ادامه داد: نهال‌های زیبای مقاومت که در این سرزمین روئید، به درختانی تناور در همه سرزمین‌های اسلامی تبدیل شد و امروز زنان و مردان دنیای اسلام از الگوی فداکارانه شهدا استفاده می‌کنند و مستکبران و دست‌نشاندگان آنها را تعقیب می‌کنند و ذلت‌بارترین مرگ‌ها را به آنها تحمیل می‌کنند و به نام اسلام، پرچم استقلال و اسلام و آزادی را در سرزمین‌های خود به اهتزاز در می‌آورند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اینها زمانی برای ما و مسلمانان عالم رویاهای دست‌نیافتنی و دور تلقی می‌شد اما امروز به واقعیت‌هایی مسلم و نزدیک تبدیل شده است.

وی یادآور شد: اینها شاخسارهای آن درخت تناور مقاومتی است که به برکت شهدا و صبر خانواده شهدا بر شهادت آنها، حاصل شده است.

سردار سلامی خطاب به خانواده‌های شهدای اطلاعات عملیات سپاه الغدیر استان یزد اظهار داشت: شما امروز سند آبرو و عزت و روسفیدی خود را پیش فرستاده‌اید و شهید دادن در راه خدا یعنی سخاوتمندانه‌ترین رفتار یک مومن که افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: امروز نیز فرزندان همین شهدا، با وجود همه محاصره‌ها، راه‌های پیروزی ملت ایران را فراهم می‌کنند و این جوانان نمادهای برجسته و روشن آن راه روشن شهدا هستند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: جوانان امروز هرگز دستاوردهای به جای مانده از ایثار پدران خود را فراموش نمی‌کنند و در مسیر آنها قدم بر می‌دارند.

وی شهادت را بالاترین نیکی و خیر عالم هستی و نقطه تجمیع همه زیبایی‌های عالم هستی و محل ظهور همه فضلیت‌ها و تجسم همه ارزش‌ها دانست و افزود: ما باید از دستاورد این شجاعت‌ها و ارزش‌ها حفاظت کنیم.

* نبرد با دشمنان اسلام و نبرد میان حق و باطل هنوز جاری است

سردار سلامی خاطرنشان کرد: نبرد با دشمنان اسلام هنوز پایان نیافته و تنها شکل نبردها تغییر یافته و اصل نبرد بین حق و باطل هنوز جاری است.

وی ادامه داد: حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب در هر مراسمی، یک عملیات در تراز نبردهای دوران دفاع مقدس است و تیرهایی است که به جبهه دشمن رها می‌شود و یأس را به جبهه او منتقل می‌کند.

سردار سلامی عنوان کرد: امروز یأس در ضمیر، ذهنیت و باور دشمنان ما شکلی آشکار دارد و دشمن دیگر از اینکه بتواند بر مردمان این دیار غلبه کند، نا امید و مأیوس است.

* دشمنان از هر دوره‌ای از تاریخ حیات خود ضعیف‌تر شده‌اند

وی بیان کرد: ملت ایران به برکت نعمت ولایت و به برکت درخشش نور امامت و ولایت و به برکت ایمان حقیقی ملت بزرگ، امروز از هر زمان دیگری و در هر زمینه‌ای قوی‌تر است و برعکس، دشمنان این ملت امروز از هر دوره‌ای از تاریخ حیاتشان ضعیف‌ترند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: خداوند امروز موازنه قدرت را به نفع مسلمانان تغییر داده و همگان باید شاکر این نعمت و این فرصت باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره تقدیر کرد و افزود: شهید عاصی‌ِزاده، شهید جعفرزاده، شهید آقابابایی، شهید ابراهیمی و ... از فرماندهان و ستاره‌های درخشان، پرفروغ و بی‌غروب و ستاره‌های روشن کویر هستند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول