اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس معماری دانشگاه فنی استانبول:

توریسم می‌تواند به نقطه عطف تحول در یک کشور مبدل شود

خبرگزاری فارس: محقق و مدرس معماری دانشگاه فنی استانبول گفت: توریسم می‌تواند به نقطه عطف تحول در یک کشور یا شهر مبدل شود.

توریسم می‌تواند به نقطه عطف تحول در یک کشور مبدل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اوزان آوچی عصر امروز در نشست خبری دومین روز همایش بین‌المللی معماری و توریسم در سالن‌ همایش‌های صدا و سیمای خراسان‌رضوی اظهار کرد: رسیدن به درک صحیحی از آنچه در معماری شهر مشهد جاری است، نیازمند مرور تاریخی و بررسی جنبه‌های مذهبی این شهر است و باید در این زمینه بیشتر تحقیق شود.

مدرس معماری دانشگاه فنی استانبول با تأکید بر اینکه توریسم می‌تواند به نقطه عطف تحول در یک کشور یا شهر مبدل شود، گفت: بررسی ویژگی‌های عادی زندگی روزمره مردم، در کنار فعالیت‌های محلی ساکنان یک سرزمین، همواره در توجه گردشگران است که این مهم اگر با معماری‌های خاص و جذاب توام شود می‌تواند در جذب هر چه موثرتر و بیشتر گردشگر موثر باشد.

وی بر ارائه مفاهیم مسافر و توریست در انتقال تجربه‌های شهری تأکید کرد و افزود: برخی از شهرهای ترکیه به ‌ویژه در نقاط شرقی این کشور بسیار شبیه به شهرهای ایران و برگرفته از ایران است و ما در آنجا توانسته‌ایم پروژه‌های مدرنی را در کنار بناهای سنتی به بهره‌برداری برسانیم.

آوچی اظهار کرد: اهمیت تجربه‌های شهری در مشهد مقدس همواره با واژه توریست و گردشگر مذهبی توام بوده است.

انتهای پیام/ع30 /ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول