اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز فتح خرمشهر صورت گرفت

اجتماع پرشور 3 هزار نفری بسیجیان بافق در همایش مقاومت و پیروزی

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر، اجتماع بزرگ 3 هزار نفری بسیجیان بافق در همایش مقاومت و پیروزی برگزار شد.

اجتماع پرشور 3 هزار نفری بسیجیان بافق در همایش مقاومت و پیروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، نخستین فرمانده سپاه بافق ظهر امروز در اجتماع پرشور بسیجیان با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و خانواده معظم شهدا و مسئولان و اقشار مختلف مردم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر، اظهار داشت: در واقع میزبان اصلی این مراسم شهدا هستند و بنا به نص صریح قرآن، شهدا زنده هستند و به طور قطع حضور معطر شهدا با کمی تامل آشکار است.

سردار لطفی افزود: نسلی که ادامه دهنده راه شهداست، امروز به خوبی با بصیرت و بیداری در مسیر ولایت گام برمی‌دارد و به قله‌های رفیع عزت و افتخار برای نظام رسیده است.

این یادگار دفاع مقدس با تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای همایش مقاومت و پیروزی که با حضور باشکوه اقشار مختلف همراه بود، حضور خود را در بین بسیجیان، مردم ولایت‌مدار و خانواده معظم شهدا توفیقی عنوان کرد که امروز به آن دست یافته است.

لطفی شرایط کشور را بعد از فتح خرمشهر در سوم خرداد، شرایط خاصی عنوان کرد و بیان داشت: بعد از جنگ همه کفر در مقابل ما ایستاده بودند و جبهه‌های مختلفی را در مقابل ما قرار دادند که شناخت آن باید با تامل و بصیرت باشد.

وی با اشاره به تهدید نرم و تهاجم فرهنگی که بعد از جنگ به کشور تحمیل شد، خاطرنشان کرد: در دوران جنگ همه این تهدیدها را داشتیم و کشور امروز همواره در مقابل هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن قرار دارد که این مسئله همیشه ادامه دارد.

لطفی تصریح کرد: دشمنی کفر با ایمان از زمان صدر اسلام شروع شده و تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه خواهد داشت و هرکسی که در این مسیر قرار دارد، باید تکلیف خود را روشن کند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه راهی نداریم جز اینکه عقیده درستی را انتخاب کنیم و از آن دفاع کنیم، بیان کرد: جهاد ویژه زمان خاصی نیست و مربوط به همه دوران‌هاست و جهاد یک مسلمان یک حرکت پیوسته است و وابسته به شرایط نیست.

این یادگار دفاع مقدس با توجه به ضرورت توجه به وحدت فرماندهی در جبهه‌ای که قرار داریم، افزود: در واقع همان شرایطی را که برای زمان جنگ و دفاع نظامی داشتیم، اکنون هم در کشور داریم و این شرایط وظیفه ما را در برابر تهدیدات مشخص می‌کند و نخستین شرط آن وحدت فرماندهی است که در زمان جنگ هم این یک اصل مسلم و ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: این اصل همان امتداد ولایت‌پذیری ماست و فرماندهی کل قوا نقش فرماندهی را در مقابل همه تهدیدات ایفا می‌کند و حرف ولی فقیه مقدم بر همه نظرات و تدبیر وی بی‌چون و چرا پذیرفته است.

لطفی دومین موضوع در جبهه امروز را دشمن‌شناسی دانست و بیان داشت: تا دشمن شناخته نشود شرایط برای مبارزه فراهم نیست و باید بصیرت باشد تا دشمن شناخته شود، دشمن در همه زمان‌ها مثل زمان جنگ شناخته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن‌شناسی در همه ابعاد برای یک مجاهد یک اصل است و این حاصل نمی‌شود مگر با بصیرت و همان بصیرتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند و نقش بسیجی‌ها در این راستا از اهمیت خاصی برخوردار است.

لطفی، شناسایی جبهه روبه‌رو و ابزار دشمن را برای جوانان در این دوران ضروری عنوان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس هم وضع به همین گونه بود که جبهه مقابل توسط نیروهای اطلاعات عملیات شناسایی می‌شد که امروز این کار بسیار دشوار است چرا که جبهه‌های زیادی امروز در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی و نرم شکل گرفته است و تا خانه‌های مردم آمده است.

وی بیان کرد: دیده‌بانی انقلاب کار مهم و حساسی است که جوانان باید با توجه خاص به فرمایشات مقام معظم رهبری به این اصل مهم توجه داشته باشند.

لطفی افزود: فتح خرمشهر تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است و از این‌رو، سوم خرداد و فتح خونین‌شهر، آیینه گویای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه ملت شجاع و مظلوم در برابر باطل بوده است.

امام جمعه بافق نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس و تبریک میلاد با سعادت امام باقر (ع)، دلاورمردی‌های رزمندگان در طول انقلاب اسلامی و در جریان فتح خرمشهر را ستود.

وی فعالیت‌های سپاه انقلاب اسلامی و بسیج را در طول دفاع مقدس بسیار مهم عنوان کرد و افزود: فتح خرمشهر نمادی از ایثار و مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل استکبار بود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر یکی از حماسه‌های به یادماندنی هشت سال دفاع مقدس است که سرنوشت جنگ را به نفع ما تغییر داد و باعث شد در ادامه جنگ ابتکار عمل دست رزمندگان ما باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق همچنین در اجتماع بزرگ بسیجیان بافق در همایش مقاومت و پیروزی با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و خیر مقدم حضور میهمانان و پیشکسوتان عرصه ایثار و خانواده معظم شهدا و مسئولان اظهار داشت: امروز نسل جوان با حضور خود در این مراسم در قالب حلقه‌های طرح صالحین در کنار پیشکسوتان و ایثارگران نمادی از ایثار و مقاومت و همبستگی را به نمایش گذاشته است.

بمانعلی باقیان با تشکر از همه کسانی که در برپایی این مراسم فعالیت کرده‌اند، افزود: هدف از این همایش ارتباط نسل قبل و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت است که با استفاده از توانمندی‌های نسل قدیم در اجرای برنامه‌های نسل نوپا و جدید انقلاب این مسئله صورت گیرد.

در پایان این همایش از برخی از پیشکسوتان عرصه ایثار و رزمندگان بافقی حاضر در عملیات بیت‌المقدس و راویان فتح با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول