اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

محدودیتی برای فعالیت‌های اقتصادی در ‌جزیره ابوموسی وجود ندارد‌

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: محدودیتی برای فعالیت‌های تولیدی، اقتصادی، بازرگانی در ‌جزیره ابوموسی وجود ندارد.

محدودیتی برای فعالیت‌های اقتصادی در ‌جزیره ابوموسی وجود ندارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اعضای شورای‌عالی سازمان بسیج رسانه سپاه فجر فارس از نقاط مختلف جزیره همیشه ایرانی ابوموسی بازدید و وضعیت ژئوپلیتیک آن را بررسی کردند.

ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان بعد از ظهر امروز در همایش علمی ویژه آشنایی با تاریخچه و بررسی وضعیت ژئوپلیتیک جزیره ابوموسی که با حضور اعضای شورای‌عالی بسیج رسانه سپاه فجر استان فارس و جمعی از فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شبه‌جزیره عربستان و بخشی از عراق در گذشته‌های دور و در دوران مادها، ساسانیان، اشکانیان و چند دوره بعد از آن زیر پوشش و حاکمیت ایران بوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: تسلط دولت استعماری انگلیس بر آب‌راه استراتژیک جزایر ایرانی تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی، بی‌ثباتی را در منطقه به وجود آورد و پس از خروج نیروهای استعماری در سال 1350، ایران حاکمیت جزایر همیشه فارس را به دست گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه امنیت فراگیر در فضای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هم‌چنین تولید ثروت، ایجاد روحیه خودباوری مدیران و مسئولان در جزایر خلیج فارس، پایانه ملی کشور، از اهداف و استراتژی‌های ایران اسلامی است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برای توسعه جزیره ابوموسی آماده اسکان بیش از 20 هزار نفر هستیم و با 45 میلیون تومان وام در قالب مسکن مهر را به متقاضیان ارائه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح فرهنگ گردشگری، رشد متوازن، توانمندسازی منطقه، احداث دانشگاه، اصلاح ساختار مدیریتی و پرهیز از برخورد احساسی با حوادث پیش آمده از جمله برنامه‌های استانداری هرمزگان در این جزیره استراتژیک است.

عزیزی با اشاره به اینکه خلیج فارس به ویژه جزایر ایرانی تنب و ابوموسی جزو لاینفک جمهوری اسلامی است، افزود: برای توسعه جزیره ابوموسی هیچ‌ گونه محدودیتی در زمینه فعالیت‌های تولیدی، اقتصادی، بازرگانی و تجاری در این منطقه وجود ندارد و با کسانی که درصدد توسعه این شهرستان هستند، آماده همکاری و همراهی هستیم.

فرماندار شهرستان ابوموسی نیز در این همایش طی سخنانی گفت: استراتژی جمهوری اسلامی، حفظ و حراست از سرحدات و کیان انقلاب اسلامی است.

سیدطالب موسوی تصریح کرد: حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر شکوه و عظمت را برای کشور رقم زد و خواری و ذلت را نصیب استکبار و حامیان او در منطقه کرد.

وی با اشاره به اینکه به برکت ولایت و ارزش‌های دینی، روحیه خودباوری و دشمن‌ستیزی میان اقشار جامعه به ویژه بسیجیان و ارتشیان به وجود آمده است، گفت: با حضور نیروهای مستقر در تنب و ابوموسی، ناو جنگی آمریکا اجازه نفوذ به مرزهای آبی ایران را ندارد.

در ادامه جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در این همایش طی سخنانی ابراز داشت: حماسه سوم خرداد در دوران دفاع مقدس بی‌بدیل بود و برای همیشه ماندگار می‌ماند.

ابوالفضل گزنی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس در سایه ولایت، فتح خرمشهر بود که تاثیر بسزایی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی برای ایران اسلامی دربر داشته است.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی شاهد تغییر روش استکبار از جنگ سخت به جنگ نرم هستیم که با حضور  مقتدرانه رزمندگان اسلام، این ترفند نیز با شکست رو به رو می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول