اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

گشایش نخستین شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب در زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: نخستین شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب به منظور تسهیل دسترسی عمومی به آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال در فرهنگسرای جوان زاهدان گشایش یافت.

گشایش نخستین شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب در زاهدان

حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب، مجموعه سازمان‌ یافته از سامانه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف فرهنگی دیجیتال است که توسط آن امکان ارتباط بین اقصی نقاط کشور و تبادل اطلاعات به‌روز، امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: هنرمندان، خبرنگاران و تمامی افراد جامعه می‌توانند از این مرکز به پژوهش‌ها و بسته‌های دیجیتالی دسترسی آسان داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: نخستین شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب در مساحتی بالغ بر 350 متر که به 48 سیستم مجهز است، برای ساخت آن 130 میلیون تومان هزینه صرف شده است.

دانشی بیان داشت: تولید نرم‌افزار توسط کارگاه تجهیز، ارائه خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه نرم‌افزارهای مختصر توسط واحد نرم‌افزار، بازی‌های داخلی و بومی توسط واحد بازی‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله فعالیت‌هایی است که در شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب امکان‌پذیر می‌شود.

وی افزود: این مرکز آمادگی دارد که در روند آموزشی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی سرویس‌دهی ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: پرهیز از ارائه محتوای ناهنجار در فضای دیجیتال از جمله اهداف راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال است.

دانشی عنوان داشت: تسهیل دسترسی عمومی به آثار و محصولات فرهنگی دیجیتال و توسعه توانمندی‌های ملی در زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی به منظور پدیدآوردن، انتشار، تکثیر، عرضه و اجرای آثار، محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از جمله اهداف راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال است.

گفتنی است: مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال مراکزی هستند که علاوه بر بخش‌های مختلف خانه‌های فرهنگ دیجیتال، بخش آموزش را نیز در بردارند.

شبکه دیجیتالی نخل و آفتاب در فرهنگسرای جوان زاهدان واقع شده است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول