اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه بیش از 100 مقاله

کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در کاشان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: کنفرانس دو روزه ملی مهندسی آب و فاضلاب در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد واحد کاشان با حضور معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب طی مراسمی آغاز به‌کار کرد.

کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در کاشان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب پیش‌از‌ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این کنفرانس اظهار داشت: کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب با هدف ارائه دستاوردهای نوین صنعت آبفا و تعامل بیشتر صنعت با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

منصور دیاری با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» افزود: در حال حاضر که دنیا در حال رشد و پیشرفت علمی و صنعتی است کشور ایران نیز می‌تواند در این راستا و تحقق فرامین مقام عظمای ولایت با تعامل و همکاری هر چه بیشتر بخش‌های صنعت و دانشگاه مراحل رشد و ترقی را طی کند.

وی با اشاره به تلاش‌های یک سال اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای برگزاری این کنفرانس افزود: این دانشگاه همکاری با بخش صنعت و تعامل دانشگاه با کارشناسان این حوزه را به منظور عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه علم، صنعت و فناوری در اولویت اهداف خود قرار داده است.

دیاری در ادامه کاشان را پایتخت فرش و گل و گلاب ایران دانست و گفت: دانشگاهیان این شهرستان از طریق همکاری با بخش صنعت می‌توانند منشأ خدمات مؤثر و نوینی در کشور شوند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در حال حاضر با 28 سال سابقه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای این دانشگاه با داشتن بیش از 7 هزار دانشجو و افزون بر 40 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول تربیت و پرورش نیروهای توانمند، متخصص و متعهد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اشاره به دانش‌آموختگی و معرفی بیش از 16 هزار دانشجوی این دانشگاه به بازار صنعت، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران مسئول توانمند در سطح شهرستان، استان و کشور دانش‌آموخته این دانشگاه هستند.

دبیر برگزاری کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: از 200 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش توسط دانشگاهیان و صنعت‌گران 60 مقاله به‌صورت شفاهی و 60 مقاله نیز به‌‌صورت پوستر طی مدت دو روز برگزاری این کنفرانس ارائه می‌شود.

عباسعلی اکبرزاده تصریح کرد: برگزاری شش پنل موازی از جمله سه پنل سخنرانی، دو پنل کارگاه تخصصی(شامل 5 کارگاه آموزشی) و یک پنل پوستر تا فردا بعد‌از‌ظهر در این کنفرانس ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: متخصصان در سخنرانی‌های کلیدی این کنفرانس راهکارهای لازم در زمینه تبیین جایگاه مدیریت تقاضای آب در کشور، شناخت مشکلات و چالش‌ها در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف و آشنایی با علوم و فناوری‌های نوین در راستای مدیریت تقاضا و معرفی صنعت آب و فاضلاب به‌عنوان صنعت جایگزین صنعت نفت در آینده را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی این کنفرانس نیز در پایان یادآور شد: صنعت آب و فاضلاب کشور با پیشرفت‌های چشمگیری که تا‌کنون داشته می‌تواند در سطح بین‌المللی مطرح و معرفی شود و این مهم یکی از اهداف اصلی و دیدگاه‌های نوین کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان است.

بابک فخیمی با تأکید بر قابلیت رسیدن به خود‌کفایی در صنعت آبفای کشور افزود: بومی‌سازی مسائل علمی و فنی در حوزه صنعت آب و فاضلاب با تعامل و ارتباط دو‌ سویه دانشگاهیان با این صنعت یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنفرانس و دستاوردهای آن است.

کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب در روزهای سوم و چهارم خرداد در سالن غیاث‌الدین جمشید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به همت این دانشگاه و با همکاری وزارت نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شرکت آبفای کاشان و چند شرکت خصوصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول