اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی‌و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان خبر داد

انعقاد تفاهمنامه آموزشی با پادگان ولی‌عصر زابل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: به منظور آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تفاهمنامه آموزشی با پادگان ولی‌عصر(عج) شهرستان زابل منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه آموزشی با پادگان ولی‌عصر زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی ظهر امروز طی جلسه‌ای در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: در سال‌ جاری تعداد 11 هزار و 430 نفرساعت آموزش‌های مهارتی توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به پرسنل وظیفه پادگان ولی‌عصر(عج) شهرستان زابل ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و پادگان ولی‌عصر(عج) شهرستان زابل در سال ‌جاری، آموزش‌های مهارتی از جمله تعمیر کولر آبی، اتوماسیون اداری، جوشکاری e3 و سرویس و نگهداری خودرو توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در این پادگان اجرا می‌شود، که در هر دوره 60 نفر می‌توانند شرکت کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بر اساس طرح ارائه شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال 71 که مورد تصویب فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفت، مقرر شد کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در زمان فراغت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌ برده تا پس از پایان دوره مقدس سربازی بتوانند وارد بازار کار شوند.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه تامین مربی واجد شرایط، تجهیز کارگاه‌های آموزشی واقع در پادگان مطابق استاندارهای مهارتی، تامین مواد مصرفی برای کارگاه‌های آموزشی برای استفاده در حین آموزش، برگزاری آزمون پایان دوره و صدور گواهینامه برای کارآموزان وظیفه‌ای که حد نصاب نمره آزمون را کسب کنند به عهده اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

* برگزاری مسابقه مهارت ملی بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان همچنین گفت: با هدف ایجاد انگیزه و شناساندن مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مسابقه بزرگ مهارت ملی، تولید ملی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نزدیکی هفته ملی مهارت و نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: به منظور ایجاد انگیزه در بین مربیان و کارآموزان و ترویج یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، مسابقه مهارت ملی، تولید ملی بین 25 مرکز آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سراسر استان برگزار می‌شود.

جهانتیغی بیان کرد: مربیان و کارآموزان می‌توانند با ارائه طرح، روش، ایده، صنایع دستی، دستاوردهای صنعتی، اختراعات و پروژه‌های علمی و تئوری در مسابقه شرکت کنند که پس از داوری کارهای ارائه شده از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه مسابقه 15 تیر ماه سال ‌جاری است که از مراکز نمونه از نظر کمیت و کیفیت کارهای ارائه شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول