اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

سیستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: به همت دولت، بسیاری از مشکلات بزرگ در منطقه سیستان حل و به کارگاهی از تلاش و سازندگی تبدیل شده است.

سیستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری و معتمدان زابل با تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد قرار داریم، این روز بزرگ همانند نگینی در تاریخ کشورمان درخشش پیدا کرده و مزین به آزادسازی خرمشهر است که به همه ملت ایران تبریک گفته و به روح بلند شهدای بزرگ عملیات بیت‌المقدس درود می‌فرستیم.

وی افزود: خرمشهر که بعدا به خونین شهر لقب گرفت در شهریور سال 59 مورد اشغال بعثیون عراقی درآمد و در سوم خرداد 61 با فرمان حضرت امام(ره) از دست عراقی‌ها آزاد شد و شادی و شعف، همه کشور را فرا گرفت.

کیخا افزود: عملیات بیت‌المقدس، برجسته‌ترین عملیات جنگی در طول هشت سال دفاع مقدس بود و سوم خرداد یک حماسه ملی است.

وی گفت: پیروزی‌های غرورآفرین رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به‌ویژه در حماسه فتح خرمشهر، هیمنه و ابهت پوشالی نیروهای بعثی و دنیای استکبار را بیش از پیش نمایان کرد.

فرماندار زابل تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم ضمن حفظ دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، انتقال آن را به نسل جوان در سرلوحه کارهای خود قرار دهیم چون در این صورت است که کشور در مقابل توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان بیمه می‌شود.

فرماندار زابل در ادامه به خدمات ارزنده دولت در منطقه سیستان اشاره کرد و بیان داشت: خدمات گسترده دولت در منطقه، افق روشنی از توسعه و رفاه را برای مردم به ارمغان آورده است.

کیخا تصریح کرد: کارهای زیربنایی فراوانی که در منطقه در حال انجام است، سیستان را در مسیر توسعه قرار داده است.

وی اضافه کرد: کارهایی که بعضاً برای مردم به آرزو تبدیل شده بود در این دولت با همت مدیران به‌ویژه استاندار سختکوش، جامه عمل به خود گرفت و سیستانی را که یک روز مهاجرفرست بود امروز به مهاجرپذیر تبدیل کرده است.

فرماندار زابل ادامه داد: ایجاد بزرگراه‌ها (زابل ـ زاهدان، دوست‌محمد ـ نهبندان و زهک ـ کمربندی)، توسعه دانشگاه‌‌ها، توجه ویژه به بخش آب از جمله خط انتقال دوم و آبرسانی به شهرهای سیستان، ایجاد تصفیه خانه بزرگ، لایروبی انهار منطقه، حذف سد کافردم که موجب هدر رفتن میلیاردها اعتبار و خرابی سیستان حاصل آن بود، ایجاد چاه نیمه چهارم با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد که از توجهات مقام معظم رهبری بود، توجه ویژه به بخش کشاورزی (انتقال آب به وسیله لوله و...) و ده‌ها پروژه دیگر، همه و همه نشان از توجه دولت، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس هشتم بوده است.

کیخا بیان کرد: در همین جا به نمایندگی از شما مردم عزیز خطه سیستان از خدمات و تلاش‌های نمایندگان مجلس هشتم تقدیر و تشکر می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم ما با بصیرت چه در دور نخست و چه در دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حضوری با شکوه و دشمن‌شکن در پای صندوق‌های رأی داشتند.

فرماندار زابل بیان داشت: البته مردم سیستان چه شیعه و چه سنی، همیشه و در همه احوال در صحنه‌های سیاسی حضوری با صلابت دارند و دشمنان نمی‌توانند این وحدت و بصیرت را از مردم بگیرند.

کیخا گفت: فضای تبلیغات انتخاباتی مجلس بسیار سالم و با نشاط برگزار شد و مردم با آگاهی کامل، افراد اصلح را انتخاب کردند.

وی خطاب به معتمدان منطقه افزود: فرزندان شما به عنوان برگزارکنندگان انتخابات، سالم‌ترین انتخابات را در فضای آرام و امن برای مردم فراهم کردند.

فرماندار زابل بیان داشت: امروز حضور دو منتخب مردم شریف سیستان (سید باقر حسینی و حلیمه عالی) را در این جلسه شاهدیم که توفیق و مسئولیت سنگین نمایندگی مردم را به حضور آنان تبریک و تهنیت گفته و امیدواریم در دوره نمایندگی خود با تصویب طرح‌های مختلف در مجلس، مشکلات منطقه را به حداقل برسانند.

کیخا به آغاز دور چهارم سفرهای ریاست جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: از همه شما معتمدان درخواست می‌شود چنانچه طرح و ایده‌ای دارید به خدمتگزاران خودتان ارائه دهید تا پیگیری شود و در سفر رئیس جمهور با وی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای استانی دولت عدالت محور و رصد مشکلات مردم از نزدیک، موتور توسعه در مناطق محروم را شتابان کرده است.

فرماندار زابل بیان داشت: سعی و تلاش همه فرزندان شما در مجموعه ادارات این است که از فرصت‌های ایجاد شده در دولت حداکثر بهره‌برداری را در زمینه حل مشکلات مردم به عمل آورند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول