اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مخالفان مسلح سوریه 3500 بار طرح عنان را نقض کردند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امورخارجه سوریه تأکید کرد، مخالفان مسلح در این کشور از زمان آغاز طرح فرستاده سازمان ملل متحد، بیش از 3500 بار این طرح را نقض کرده‌اند.

مخالفان مسلح سوریه 3500 بار طرح عنان را نقض کردند

به گزارش فارس، «جهاد المقدسی» سخنگوی وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور به صورت روزانه "کوفی عنان" را از موارد نقض طرح وی از سوی عناصر مسلح آگاه می‌کند.

المقدسی با بیان اینکه عناصر مسلح از زمان امضای طرح کوفی عنان تاکنون 3500 بار آن را نقض کرده‌اند، تصریح کرد: مخالفان مسلح باید به تعهدات خود بر اساس طرح کوفی عنان پایبند می‌بودند.

به گزارش العالم، وی افزود: موافقت سوریه با مأموریت کوفی عنان بر این اساس صورت گرفت که وی فقط نماینده سازمان ملل است، زیرا خود اعراب از کمک به سوریه برای حل بحران شانه خالی کردند و برخلاف منشور اتحادیه عرب عضویت سوریه را در این اتحادیه به حالت تعلیق در آوردند و برای ضربه زدن به ثبات سوریه، بحران این کشور را بین المللی کردند.

مقدسی با تأکید بر اینکه پایبندی سوریه به طرح کوفی عنان کاملا آشکار است، گفت: برخی کشورهای عضو شورای امنیت باید مسئولیت‌پذیر باشند و با هم‌پیمانان خود در منطقه صحبت کنند که از حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها و عناصر مسلح دست بردارند.

کوفی عنان در طرح خود برای بحران سوریه از دوازدهم آوریل گذشته در این کشور آتش بس اعلام کرد، این درحالی است که با وجود بیش از 260 ناظر سازمان ملل، عناصر مسلح هر روز در حال نقض این طرح هستند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول