اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کبدی اراک:

خانه کبدی تابستان امسال در اراک راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کبدی شهرستان اراک از راه‌اندازی خانه کبدی در تابستان امسال خبر داد.

خانه کبدی تابستان امسال در اراک راه‌اندازی می‌شود

مجید میرزاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های به عمل آمده با هیئت کبدی استان خانه کبدی شهرستان اراک به منظور ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به ورزشکاران این رشته در شهرک امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: هیئت کبدی اراک به دنبال این است که با معرفی این رشته و جذب ورزشکار پایه، ورزش کبدی را در استان تقویت و گسترش دهد.

رئیس هیئت کبدی اراک در ادامه با اشاره به دعوت دو نفر از بانوان اراک به اردوی تیم ملی خاطر نشان کرد: دو نفر از ورزشکاران شایسته اراک به اردوی انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان دعوت شدند که هانیه بورقانی به عضویت ثابت تیم ملی درآمد.

میرزاخانی تربیت مربی را از اولویت‌های اصلی این هیئت در سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که هیئت شهرستان را تحویل گرفتیم این رشته دارای پایه‌های خوبی نبود و کمبود مربی از مهم‌ترین نقاط ضعف هیئت به شمار می‌رفت که به دنبال این هستیم با برگزاری کلاس‌های مربیگری این مشکل را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: در این راستا اخیرا شش نفر از بانوان تحصیل‌کرده رشته تربیت ‌بدنی را جذب کردیم که ظرف 15 روز آینده کلاس‌های مربیگری درجه سه ویژه این عزیزان برگزار خواهد شد، ضمن اینکه هفته گذشته نائب رئیس هیئت شهرستان با شرکت در کلاس بین‌المللی ارتقای پنج نفره کبدی که در گرگان برگزار گردید، موفق شد به عنوان نخستین مربی استان مدرک بین‌المللی پنج نفره را کسب کند.

رئیس هیئت کبدی شهرستان اراک با اشاره به استعدادیابی از نوجوانان در رشته کبدی ابراز داشت: با اجرای طرح استعدادیابی و به منظور افزایش تعداد تیم‌های پایه در بخش بانوان و در رده سنی نوجوانان 300 نفر استعدادیابی شدند که 50 نفر از آنان شناسایی و به تیم دعوت شدند، در بخش آقایان نیز 200 نفر استعدادیابی شدند که 60 نفر زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار خواهند گرفت.

میرزاخانی از اعزام تیم بانوان به مسابقات کبدی پنج نفره خبر داد و گفت: تیم پنج نفره کبدی بانوان اراک 20 روز آینده به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به یزد اعزام خواهد شد که به زودی تمرینات آماده‌سازی تیم آغاز می‌شود و با توجه به اینکه این مسابقات به منظور انتخاب تیم ملی کشور برگزار می‌شود امید می‌رود ورزشکاران شایسته اراک درخشش خوبی در این رقابت‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه آموزش کبدی اضافه کرد: این مدرسه بعد از پایان امتحانات راه‌اندازی می‌شود و در مجموع آموزش رشته کبدی در دو مرکز پنج مرداد و شهرک امیرکبیر به علاقمندان ارائه می‌شود.

رئیس هیئت کبدی شهرستان اراک همچنین از راه‌اندازی هیئت کبدی در شهرهای ساوه، خنداب و فراهان با همکاری هیئت کبدی استان ظرف چند ماه آینده خبر داد.

میرزاخانی حضور در لیگ قهرمانی کشور با حضور ورزشکاران بومی را از دیگر برنامه‌های این هیئت عنوان کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول