اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسرائیل پروژه‌های شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری را گسترش می‌دهد

خبرگزاری فارس: خبرگزاری رسمی فلسطین از برنامه ‌ریزی‌های اسرائیل برای گسترش ساخت و ساز شهرک سازی‌های غیرقانونی خود در کرانه باختری خبر داد.

اسرائیل پروژه‌های شهرک‌سازی غیرقانونی در کرانه باختری را گسترش می‌دهد

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا" از برنامه ریزی رژیم صهیونیستی جهت گسترش پروژه های شهرک سازی خود در کرانه باختری اشغال شده توسط تل آویو به رغم درخواست های بین المللی برای توقف این ساخت و سازهای غیرقانونی خبر داد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری فلسطینی، این پروژه جدید اسرائیل شامل 2 هزار و 100 واحد مسکونی می شود که در شهرک "آریل" به عنوان یکی از بزرگ ترین شهرک های اسرائیل در کرانه باختری و در دو مرحله اجرایی خواهد شد و واحدهای مسکونی جدید در شمال فرمانداری های "قلقیلیه" و "طولکرم" کرانه باختری ساخته خواهند شد.

در ادامه این خبر آمده است که فاز اولیه این پروژه شامل ساخت 700 واحد مسکونی و فاز دوم آن شامل ساخت هزار و 400 واحد مسکونی است.

خبر برنامه ریزی اسرائیل برای گسترش شهرک سازی های غیرقانونی خود در کرانه باختری در شرایطی گزارش می شود که جامعه بین المللی این شهرک سازی ها را بر اساس قانون بین الملل، غیرقانونی اعلام کرده است؛ حدود 500 هزار اسرائیلی از زمان اشغال کرانه باختری و قدس شرقی (اورشلیم) در سال 1967 میلادی تاکنون در بیش از 100 واحد مسکونی ساخته شده زندگی می کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول