اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

محمد مرسی با 40 درصد آراء خارج از مصر، ابوالفتوح را پشت سر گذاشت

خبرگزاری فارس: نتالیج اولیه شمارش آراء رای‌دهندگان مصری خارج از این کشور نشان دهنده پیشتازی محمد مرسی نامزد اخوان المسلمون است.

محمد مرسی با 40 درصد آراء خارج از مصر، ابوالفتوح را پشت سر گذاشت

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از پرس تی وی، با شمارش آرا رای دهنگان مصری مقیم خارج این کشور، محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین توانست با پشت سر گذاردن دیگر کاندیدای اسلامگرا عبدالمنعم ابوالفتوح در صدر قرار گیرد.

خبرنگار این شبکه در ارتباطی مستقیم از قاهره گزارش داد که با شمارش آرا مصری‌های مقیم امارت متحده عربی و عربستان مرسی توانسته به 40 درصد آرا دست پیدا کند.

ابوالفتوح دیگر اسلامگرای مصری نیز با به دست آوردن 27 درصد آرا توانسته در رتبه دوم قرار گیرد تا برتری مطلق اسلامگراها نسبت به دیگر نامزدها را تثبیت کند.

حمدین صباحی و عمرو موسی دیگر نامزدان انتخابات، تاکنون سوم و چهارم رقابت انتخاباتی مصر در خارج از این کشور هستند.

قرار است امشب نتایج رسمی صندوق‌های خارج از مصر انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود و بنا بر این گزارش احمد شفیق نامزد مورد حمایت شورای نظامی و نخست وزیر حسنی مبارک با به دست آوردن 5 درصد آرا رای دهندگان در رتبه آخر قرار دارد.

انتخابات از مصری‌های مقیم خارج از کشور از چند روز قبل آغاز شده و بیش از 5 میلیون نفر از اتباع این کشور در کشورهای مختلف به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی می‌کنند.

در حالی که برخی کارشناسان اعلام نتایج خارج از کشور را اقدام درستی نمی‌دانند و معتقدند این نتایج بر رای داخل کشور نیز تاثیر می‌گذارد، قرار است اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر در دوره پس از انقلاب چهارشنبه آینده برگزار شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول