اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نماینده پارلمان آمریکا در نشست دوحه

غرب با ایران دوگانه برخورد کرد / باید برای توقف شهرک سازی تلاش کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده کنگره آمریکا طی سخنانی در نشست دوحه گفت که غرب با مسئله ایران دوگانه برخورد کرده است و امروزه باید برای توقف شهرک سازی و انحلال دو دولت تلاش کنیم.

غرب با ایران دوگانه برخورد کرد / باید برای توقف شهرک سازی تلاش کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوحه، ریچارد بیردن نماینده کنگره آمریکا که در کنفرانس بین المللی دوحه درباره آینده صلح در خاورمیانه سخرانی می کرد، افزود: مردم در جهان عرب دیگر به رژیم ها و حکومت ها اعتماد و اطمینان ندارند، نخبگان سیاسی هم به زبان مردم عادی و فقیر صحبت نمی کنند به همین دلیل دیدیدم که انقلاب ها در جهان عرب به سرعت گسترش یافت و این احساس نزد مردم ایجاد شد که دیگر نمی توانند با حکومت های خود ارتباط داشته باشند.

متاسفانه گزینشی با مسئله فلسطین برخورد شده است

وی گفت: در رسانه های جامعه بین المللی بویژه در آمریکا و اروپا شکاف بزرگی در مورد نحوه برخورد و انعکاس این انقلاب ها ایجاد شد چون مردم در دنیا خواهان برقراری عدالت هستند اما متاسفانه جامعه بین المللی بصورت گزینشی مخصوصاً با مسئله فلسطین برخورد کرد.

بیردن در ادامه سخنان خود گفت: هم اکنون یک مشکل بنام ایران هم وجود دارد که باید سیاست های خود را بویژه در زمینه رعایت حقوق بشر در داخل تغییر دهد غرب هم توجه ویژه به اسرائیل دارد نه به مسئله فلسطین و اینکه با ایران اختلاف دارد و اینکه چگونه می تواند مانع از تحقق یک گفتگوی صلح آمیز میان غرب و اسلام گرایان باشد.

باید در توقف شهرک سازی از روش های جدید استفاده کنیم

نماینده کنگره آمریکا در ادامه با بیان اینکه ما نباید در حل مشکلات خود و منطقه از روش های سنتی استفاده کنیم، تأکید کرد: باید در جهت متوقف ساختن عملیات شهرک سازی و انحلال دو دولت تلاش کنیم، باید به خانواده های اسرا و بیرون رانده شده از مناطق شان کمک کنیم، شهروندان قدس به خارج از شهرشان کوچ اجباری داده  می شوند، در غزه نیز یک وضع نابسامان جدیدی ایجاد شده است.

باید با لحن مساوی با مردم فلسطین برخورد کنیم

بیردن در پایان با اشاره به اینکه ماهیگران فلسطینی حق ندارند از محدوده خاصی درساحل دریای غزه عبور کنند و از صید مقادیر کمی حق بهره برداری دارند، خاطرنشان کرد: این وضع بر صلح خاورمیانه تاثیر منفی می گذارد در حالیکه ما بر مسئله ایران متمرکز شده ایم. حکام عرب باید از لحن دیگری در صحبت کردن با مردم پیروی کنند تا مردم بفهمند چه می گویند، و ما باید بصورت برابر و مساوی با ملت فلسطین برخورد کنیم. 

در پایان سخنان بیردن یکی از کارشناسان از وی سئوال کرد که چرا غرب ایران را بهانه می کند و مدام عنوان می کند که ایران برای منطقه خطر هسته ای دارد ولی با مسئله دهها کلاهک هسته ای اسرائیل سکوت می کند و اینگونه تضاد رفتاری دارد که بیردن نیز در جواب چنین گفت: ما قبول داریم که غرب در برخورد با مسئله ایران دوگانه رفتار کرده است در حالیکه اسرائیل از سلاح هسته ای در خاورمیانه برخوردار است، با برنامه هسته ای ایران که عنوان می کند صلح آمیز است، برخورد می شود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول