اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان:

ثبت‌نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان گفت: ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از امروز آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حمید شیخ اسدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برنامه ثبت‌نام اشخاص حقیقی از طریق فرم مالیاتی ساده‌ای اجرا می‌شود که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با اتحادیه‌ها برای ثبت‌نام اصناف صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این کار در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی اجرا می‌شود، افزود: اگر اشخاص در زمان تعیین شده مراجعه نکنند، تسهیلات مالیاتی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

شیخ اسدی تصریح کرد: با اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور و هماهنگی با بانک ملی، شیوه‌های الکترونیکی پرداخت مالیات در کشور اجرا می‌شود و مالیات تنها از طریق شبکه بانکی پرداخت و به هیچ عنوان مالیات در ادارات  مالیاتی به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود.

* خردادماه آخرین مهلت ثبت‌نام دریافت شماره اقتصادی برای اشخاص حقوقی

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام از اشخاص حقوقی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام اشخاص حقوقی برای تخصیص شماره اقتصادی تا 18 خردادماه سال جاری است.

شیخ اسدی تصریح کرد: اگر اشخاص حقوقی تا این تاریخ نسبت به ثبت‌نام اقدام نکنند از تمامی تسهیلات مالیاتی محروم می‌شوند و ثبت‌نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدید‌التاسیس ادامه خواهد داشت.

وی در زمینه زمان ثبت‌نام برای شرکت‌ها گفت: ثبت‌نام به طور مستمر ادامه دارد یعنی هر کس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند و به محض پایان ثبت‌نام، کارت‌های اقتصادی شرکت‌ها صادر و هر شرکتی که کد اقتصادی نداشته باشد طبق ماده 169 مکرر مشمول جریمه‌های سنگین می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: با توجه به الزامی‌بودن شماره اقتصادی برای فعالیت قانونی اشخاص حقوقی از امسال تمامی اشخاص حقوقی اعم از شرکت‌ها، موسسات و ... برای دریافت شماره اقتصادی باید به سامانه ملی دریافت شماره اقتصادی به سایت  www.tax.gov.ir و یا سازمان امور مالیاتی مراجعه و پس از پیش ثبت‌نام کد رهگیری دریافت کنند.

وی گفت: تمامی اطلاعات اشخاصی که در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند، راست‌آزمایی و پس از طی مراحل قانونی، کارت و شماره منحصر اقتصادی به آنها اعطا می‌شود.

شیخ اسدی خاطرنشان کرد: از امسال ارائه هرگونه خدمات مالیاتی به اشخاص حقوقی و شرکت‌ها منوط به داشتن شماره اقتصادی است و اگر اشخاص حقوقی و شرکت‌ها برای دریافت شماره ویژه اقتصادی اقدام نکنند در زمینه‌های مختلف از جمله دریافت خدمات مالیاتی با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان افزود: ثبت نام اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی جدید در این مرحله برای تمامی مودیان اجباری است زیرا شماره اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی، گمرکی و اقتصادی می‌شود.

وی افزود: مودیانی که ثبت نام الکترونیکی خود را کامل کنند از مزایای تسهیلات الکترونیکی از جمله دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی، برخورداری از امضای الکترونیکی در فرایندهای مالیاتی، پرداخت الکترونیکی و تسلیم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی برخوردار می‌شوند.

شیخ اسدی هدف از این طرح را تسهیل در ارائه اظهارنامه مالیاتی، کاهش رفت و آمدهای مودیان مالیاتی، درج اطلاعات صحیح و دقت در تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی و سرعت‌بخشیدن به درخواست‌های مودیان عنوان کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول