اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: روسیه نمی‌تواند مانع از تحقق طرح سپرموشکی اروپایی شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو در آغاز نشست سران این سازمان در شیکاگو اعلام کرد مذاکرات با روسیه در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی ادامه خواهد داشت ولی روسیه نمی‌تواند مانع از تحقق این طرح شود.

راسموسن: روسیه نمی‌تواند مانع از تحقق طرح سپرموشکی اروپایی شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو اعلام کرد که این سازمان به بررسی مشکلات مربوط به ایجاد سامانه دفاع ضدد موشکی اروپایی با روسیه ادامه خواهد داد.

راسموسن روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مراسم آغاز نشست سران ناتو در شیکاگو گفت: ما به مذاکره با روسیه در خصوص سپر موشکی ادامه می‌دهیم و امیدواریم که این کشور هم موافقت کند تا با ما همکاری کند.

به گفته وی، تصمیم‌گیری در خصوص ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی در ناتو برای دفاع از مردم اروپا در مقابل تهدیدات موشکی اتخاذ شده است و روسیه نمی‌تواند مانع از تحقق این طرح شود. 

دبیرکل ناتو یادآور شد: این تصمیمی است که در سطح ناتو گرفته شده و ما از روسیه دعوت کرده‌ایم تا در این خصوص با ما همکاری داشته باشد و این پیشنهاد همچنان به قوت خویش باقی است و من امیدوارم که روسیه در مرحله خاصی متوجه شود که همکاری در زمینه سپر موشکی با ما به نفع این کشور است.

راسموسن در عین حال تاکید کرد: ولی ایجاد این سیستم دفاعی در اروپا مورد تصمیم گیری قرار گرفته است و روسیه نمی‌تواند مانع از تحقق آن شود.

دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که نخستین گام در جهت ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 18 ماه قبل در نشست سران لیسبون اهداف مربوط به ایجاد این سیستم مورد تایید قرار گرفت، گفت: ما در نشست کنونی سران در شیکاگو توافق کرده‌ایم که این طرح که اکنون دیگر مرحله نخست آن تحقق یافته است، توسعه پیدا کند تا خاک کشورهای اروپایی، مردم و نیروهای نظامی آن را از خطر حملات موشکی در امان نگه دارد.

روسیه و ناتو در نشست سران لیسبون در سال 2010 با یکدیگر توافق کردند که در زمینه ایجاد سپر موشکی اروپایی همکاری کنند، ولی در جریان مذاکرات آمریکا از ارائه تضمین در این خصوص که این طرح علیه توان بالقوه راهبردی روسیه جهت گیری نخواهد شد، خودداری کرد. از آن به بعد مسئله سپر موشکی به یکی از اختلافات اساسی در روابط روسیه و آمریکا تبدیل شده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول