اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق مطرح کرد

بصیرت دینی و سیاسی لازمه اسلامی شدن دانشگاه‌ها‌

خبرگزاری فارس: فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: بصیرت دینی و سیاسی لازمه اسلامی شدن دانشگاه‌هاست.

بصیرت دینی و سیاسی لازمه اسلامی شدن دانشگاه‌ها‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود هاشمی در دومین جلسه شورای فرماندهی بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق که همزمان با سالروز رجعت پیکر مطهر سردار جبهه‌های حور سردار شهید علی هاشمی و سال‌گشت آزادسازی خرمشهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار پرآوازه ایام دفاع مقدس شهیدعلی هاشمی به نقش بی‌بدیل این شهید گرانقدر در عرصه دفاع مقدس پرداخت و فلسفه نامگذاری بسیج کارکنان به نام شهید علی هاشمی را مظلومیت و غربت شهید هاشمی بیان کرد.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: همزمان با رجعت پیکر شهید هاشمی به میهن اسلامی این مجموعه راه‌اندازی شد و به منظور پوشش مظلومیت و غربت این شهید عزیز پایگاه به نام سردار جبهه‌های حور مزین شد.

وی در ادامه به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: عملیات بیت‌المقدس که طی سه مرحله منجر به آزادسازی خرمشهر شد یکی از مهمترین وقایع در تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی به لحاظ نظامی و سیاسی بود بنابر این باید تلاش کنیم تا این معجزه الهی روز به روز برجسته‌تر شود.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در ادامه خاطرنشان ساخت: به اعتقاد بنده انتقال مفاهیم و اقدامات عملیات آزادسازی خرمشهر می‌تواند نقش بی‌بدیلی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس داشته باشد.

این مدرس دانشگاه از اجرای طرح بصیرت دینی و سیاسی با رویکرد پدافند غیرعامل در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها برای کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق خبر داد و گفت: یکی از بارزترین جلوه‌های جامعه اسلامی دانشگاه است و برای تحقق جامعه اسلامی باید به دنبال دانشگاه اسلامی باشیم که خود در ابعاد ساختاری و محتوایی قابل تصور است.

وی افزود: در ابعاد محتوایی در علوم به‌ویژه علوم انسانی خاستگاه اصلی باید متون دینی و اسلامی باشد و در بعد ساختاری باید جلوه‌ها، ظواهر و مناسبات حاکم بر محیط‌های آموزشی و علمی منطبق بر مسلمات دینی و ضروریات اسلامی باشد.

هاشمی عنوان کرد: لازمه پیاده‌سازی ساختار، محتوا و اسلامی کردن دانشگاه ایجاد و گسترش بصیرت دینی و سیاسی است بنابراین ما باید تلاش کنیم تا اساتید و کارکنان به این دو ابزار مهم یعنی بصیرت دینی و سیاسی مجهز شوند تا وقتی فرآیند تدوین علوم بر مبنای احکام اسلام ایجاد شد و رویکرد دینی به خود گرفت و وارد مرحله مهم و حیاتی اجرا شد با تلاش اساتید و کارکنان بصیر و ولایی اهداف اسلامی محقق شود.

مسئول سابق بسیج دانشجویی شهید علم‌الهدی افزود: زمانی دانشگاه مقدس است و استاد و علم قداست دارد که نگاه دینی و ولایی داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: علم اگر رویکرد غیر دینی به خود بگیرد نه تنها مقدس نیست بلکه ممکن است مخرب هم باشد.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: ما امروز در دانشگاه‌ها نیاز به مهندسی فرهنگی داریم که البته در این ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی گام‌های اساسی برداشته و باید تمام نهادهای فرهنگی و دینی به‌ویژه بسیج تلاش کنند تا در محیط دانشگاه با ساز و کارهای مناسب، فرهنگ اسلامی و ولایی حاکم شود و با ایجاد بصیرت دینی راه را برای ورود عرفان‌های کاذب و فرقه‌های انحرافی به محیط مقدس دانشگاه سد کنیم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول