اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

راسموسن: نگرانی روسیه ازسپر موشکی ناتو بی مورد است

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو بار دیگر به منظور توجیه طرح استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا در اظهاراتی اعلام کرد که سپرموشکی ناتو علیه روسیه نیست.

راسموسن: نگرانی روسیه ازسپر موشکی ناتو بی مورد است

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "یورونیوز" ، سران 28 کشور عضو ناتو به همراه 50 نفر از نمایندگان این کشورها امروز(یکشنبه) در شیکاگو گرد هم آمدند و اجلاس دو روزه خود را برگزارخواهند کرد.

براساس این گزارش "آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل ناتونگرانی روسیه از سپر موشکی ناتو را بی مورد دانست و اطمینان داد که هیچ خطری را برای این کشوربه وجود نخواهد آورد.

دبیر کل ناتو روز گذشته در اظهارات خود گفت: " یک واقعیت است که سپرموشکی ناتو علیه روسیه نیست و تکنولوژی ساخت آن برای حمله به روسیه طراحی نشده است،ما به روسیه پیشنهاد همکاری داده‌ایم و برای اینکه این کشور از این نظر اطمینان پیدا کند باید در همکاری های فعالی شرکت کند و باچشمان خود ببیند که این سیستم برای مقابله با آنها ساخته نشده است."

شبکه یورونیوز در خصوص محورهای مهم نشست ناتو در شیکاگو اعلام کرد از دیگر محورهای مهم این نشست می‌توان به بحث اعضای ناتو درمورد افغانستان نیزاشاره کرد.

طبق این گزارش معترضان برای مخالفت با ناتو در آستانه نشست ناتو در شیکاگو اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و پلیس نیز برای مقابله با آنها عده ای را دستگیر کرد.

به گزارش یورونیوز، به نظر می رسد گروه معترض قصد حمله به منزل "رام ایمانوئل" شهردار شیکاگو و هم چنین ستاد انتخاباتی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را داشته اند.

انتشار این خبر درحالی صورت می گیرد که درهفته گذشته نیز موجی از تظاهرات گسترده در آستانه نشست ناتو در شیکاگو، در سراسر این شهر برپا شد و امروز نیز قرار است بزرگترین تظاهرات ضدناتو در شیکاگو برپا شود و پلیس شیکاگو تلاش می‌کند تا صلح را برای حاضران این نشست برگزار کند.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول