اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بودجه اختیاری در امور قرآنی آسیب‌زاست/ دولت اجرا را به مؤسسات قرآن واگذار کند

خبرگزاری فارس: عضو مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، اختیاری شدن بودجه قرآنی را یک آسیب جدی دانست و گفت: اجری برنامه‌های قرآنی وبودجه آن را به مؤسسات قرآن موفق واگذار کنید.

بودجه اختیاری در امور قرآنی آسیب‌زاست/ دولت اجرا را به مؤسسات قرآن واگذار کند

«سیدرضا مختاری» در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» تلفیق موضوع عفاف و حجاب را با قرآن برای هر دو موضوع قرآن و عفاف و حجاب مضر دانست و گفت: هر دو موضوع عفاف و حجاب و قرآنی از موضوعات  مهم جامعه است و هر کدام از اینها باید به تنهایی در ردیف بودجه قرار می‌گرفتند.

وی اختیاری شدن تخصیص بودجه به فعالیت‌های قرآنی را  یک آسیب جدی دانست و افزود: اگر دولت خود را ملزم به اجرای قانون نداند با اختصاص مبلغی اندک از خود رفع تکلیف خواهد کرد.

مختاری همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی را مرجع مشخصی برای کنترل و هدایت فعالیت‌های قرآنی کشور عنوان کرد و گفت: اکنون وقت این است که این شورا وارد عمل شده وبرای موضوع بودجه کاری کند زیرا امید همه جامعه قرآنی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که با اعضای حقوقی و حقیقی خود مطالبات جامعه قرآنی را پی‌گیری کند.

 مدیرعامل سابق اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با اشاره به ضرورت به کارگیری نهادهای قرآنی غیردولتی در کارهای اجرایی گفت: تجربه ثابت کرده اکثر بزرگان قرآنی از دل بخش‌های غیردولتی بیرون آمده‌اند و با توجه به تجارب و سوابق درخشان برخی از این نهادها مانند «جامعة‌القرآن‌الکریم» قم و مؤسساتی از این دست، سازمان‌های دولتی باید فعالیت‌های قرآنی خود را به اینگونه نهادهای غیردولتی واگذار و با نظارت بر آنها نیازهای قرآنی خود را برطرف کنند.

مختاری معرفی و مطرح شدن مؤسسات غیردولتی را ضروری دانست و گفت: موسسات قرآنی غیردولتی باید از سوی سازمان‌های دولتی حمایت و سفارش کار بگیرند؛ زیرا این مؤسسات می‌توانند با برنامه‌ریزی برای پرسنل و خانواد‌ه‌های آنان سطح انس با قرآن را نیز بالا ببرند و قطعا با این روش‌ها هم بودجه‌ها درست هدایت می‌شوند و هم کارهای زیربنایی در این زمینه انجام خواهد شد.

این مدیر قرآنی نیازهای قرآنی در استان‌های مختلف کشور را متفاوت دانست و گفت: نمی‌توان برای کل کشور یک برنامه قرآنی تدوین کرد؛ زیرا برخی استان‌ها به فعالیت در زمینه حفظ و قرائت و برخی دیگر به تدبر و تفسیر نیازمندند.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های قرآنی باید بر اساس نیاز جامعه مصرف شود و بهتر است فعالیت‌های قرآنی هر استان به موسسات قرآنی همان‌جا واگذار شود، اظهار داشت:طبیعتاً این مؤسسات متناسب با نیاز مردم شهر خود برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول