اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

طی سخنانی در کنفرانس دوحه

امیر قطر: اسرائیل نمی‌تواند جلوی افکار عمومی بایستد

خبرگزاری فارس: امیر قطر در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی دوحه تاکید کرد: نسل جدید قبول نمی‌کند اسرائیل سلاح اتمی داشته باشد، اسرائیل نمی‌تواند امروز جلوی افکار عمومی بایستد و باید این روند تغییر کند.

امیر قطر: اسرائیل نمی‌تواند جلوی افکار عمومی بایستد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به دوحه، شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر که در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی دوحه سخنرانی می‌کرد با اشاره به تحولات اخیر در منطقه گفت: اسرائیل باید حق آزادی مردم فلسطین را به رسمیت بشناسد اراضی اشغالی در لبنان و جولان سوریه باز پس دهد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نسل جدید قبول نمی‌کند اسرائیل سلاح اتمی داشته باشد، گفت: اسرائیل نمی‌تواند جلوی افکار عمومی بایستد.

قبل از سخنرانی امیر قطر، مجری این کنفرانس با بیان اینکه دعوت می‌کنم از میزبانان آقای حمد بن جاسم که منش مهمی در میانجیگری در جهان دارد به عنوان اولین سخنران به جایگاه بیاید.

پس از این دعوت حمد بن جاسم نخست وزیر قطر کلام خود را این گونه آغاز کرد؛ من اولین سخنگو و سخنران نیستم من برای خوش آمدی به مهمان آمده‌ام و اولین سخنران امیر قطر هستند.

امیر قطر در بخش دیگر از سخنان خود به اقتصاد خاورمیانه ‌پرداخت و تاکید کرد حرکت سیاسی که در منطقه آغاز شده اگر رشد اجتماعی در آن نباشد به عدالت اقتصادی نمی‌رسد.

وی در بخش دیگری تاکید کرد: که نظام آموزشی باید تغییر کند تا بیکاری از بین برود.

به روز کردن وضعیت تعلیم و آموزش، ‌بررسی بحران اقتصادی، کاهش سرمایه‌ها، وضعیت زنان، بحران غذا، از دیگر مواردی بود که وی در سخنان خود به آن اشاره کرد.

رئیس جمهور سریلانکا از دیگر سخنران این مراسم بود که در رابطه با پیشرفت‌های این کشور و روابطش با کشورهای منطقه از جمله قطر سخنانی را بیان کرد.

رئیس جمهور سابق سنگال نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که دقایقی را به وضعیت این کشور پس از تحولات منطقه خاورمیانه پرداخت.

متن تکمیلی سخنان امیر قطر متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول