اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل مرز مشترک با کشور افغانستان

آسیب‌های فکری و فرهنگی در کمین جوانان نهبندانی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان در معرض تهدید فکری و فرهنگی علیه جوانان است.

آسیب‌های فکری و فرهنگی در کمین جوانان نهبندانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، علی خزاعی پیش از ظهر امروز در جلسه نشست هیئت امنای مزار شهدای گمنام و شورای مشورتی ایثارگران نهبندان که به منظور ساماندهی مزار شهدای گمنام تشکیل شد، اظهار داشت: این شهرستان با توجه به داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان در معرض تهدید فکری و فرهنگی علیه جوانان است و توسعه و ایجاد زیر ساخت برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بهترین مؤلفه به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان است.

وی یادآور شد: با توجه به تهاجمات و جنگ نرم دشمن نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی امری ضروری و لازم است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار نهبندان تصریح کرد: باید مراکز فرهنگی برای نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت همچون مجتمع فرهنگی مزار شهدای گمنام در مناطق مرزی از قبیل این شهرستان راه‌اندازی و حمایت شود.

خزاعی با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی مزار شهدای گمنام از سال 85 در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع آغاز شده است، افزود: این مجتمع دارای سه فاز ساماندهی قبور شهدا، محوطه‌سازی و صحن مزار شهدای گمنام و فاز سوم آن نیز ایجاد مجتمع فرهنگی است.

وی ادامه داد: تاکنون فاز نخست آن یعنی ساماندهی مزار شهدا با اعتبار 140 میلیون ریال به اتمام رسیده و اجرای فازهای بعدی نیازمند 5 میلیارد ریال اعتبار است.

امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه اظهار داشت: عزت، سربلندی و اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهیدان، ایثارگری جانبازان و آزادگان هستیم و باید در برابر این مهم به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری توجه بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی گفت: تمامی افراد جامعه به ویژه مسئولان مسئولیت خطیری در قبال شهدا و ایثارگران بر دوش دارند و باید در این راستا تلاش کنند تا نام و یاد شهدا و فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی ترویج و نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات خوب و موثری در زمینه ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: از مسئولان به ویژه مدیران مربوطه می‌خواهیم تا پروژه‌های مرمت و بازسازی گلزار شهدا و دیگر طرح های مرتبط با شهیدان را تکمیل و به سرانجام برسانند.

گفتنی است، در ادامه اختصاص مبلغ 100 میلیون ریال برای ساخت و نصب ضریح شهدا، 100 میلیون ریال به منظور محوطه‌سازی مجتمع اختصاص یافته و ایجاد پایگاه بسیج و کتابخانه در مجاورت مزار شهدای گمنام، تأمین نیروی ثابت، اختصاص دو انشعاب آب و برق به نام مرکز فرهنگی مزار شهدای گمنام، تهیه نقشه جامع مزار شهدای گمنام از سوی شهرداری تا هفته آینده و تشکیل جلسه ماهانه شورای مشورتی ایثارگران به صورت تخصصی با اولویت بررسی مشکلات درمانی و مسکن ایثارگران و والدین شهدا از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول