اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان:

پایان‌نامه‌های دانشجویان باید مشکلات جامعه را حل کند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: پایان‌نامه‌هایی که توسط دانشجویان ارائه می‌شود باید درصدد حل مشکلات و نیازهای جامعه باشد.

پایان‌نامه‌های دانشجویان باید مشکلات جامعه را حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامدعلی مبارکی صبح امروز در جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان، رئیس مرکز آموزش و پژوهش استانداری و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد زاهدان در سالن علامه طباطبایی این دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهیختگان دانشگاه اظهار داشت: استان سیستان‌وبلوچستان دارای پتانسیل‌های فراوانی است که شناخت و استخراج آن تلاش و همت دانشجویان و جوانان را می‌طلبد.

وی افزود: باید دانشجویان با ارائه پایان‌نامه‌های درست درصدد حل مشکلات و نیازهای جامعه باشند.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه رنگین‌کمان کشور در بحث معادن در استان سیستان‌وبلوچستان مطرح است، گفت: کار علمی و مهارتی تنها توسط نیروهای دانشجو و متخصص می‌تواند کمبودها و مشکلات را برطرف کند.

مبارکی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان یک قطب علمی استان سیستان‌وبلوچستان است که با توانایی‌های فراوان خود می‌تواند ارتباط گسترده‌ای با دانشگاه‌های کشورهای همجوار داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با توجه به تجهیزات کامل آزمایشگاهی و کتابخانه‌ای در گرایش کشاورزی و معدن تاسیس رشته داشته و نیروی انسانی متخصص فارغ‌التحصیل کند تا بیش از پیش در راستای اهداف علمی استان گام‌های ارزنده و چشمگیری بردارد.

* ایجاد رشته پزشکی با 60 درصد سهمیه بومی در دانشگاه آزاد زاهدان

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان نیز در ادامه این جلسه گفت: تاسیس رشته پزشکی در واحد زاهدان پس از 23 سال و با 60 درصد سهمیه بومی استان سیستان‌وبلوچستان با همکاری و حمایت حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از جمله کارهای ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در ارتقای سطح علمی استان است.

احمد مهربان در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در واحد زاهدان در سال 1390 این اقدامات را بی‌نظیر و ارزشمند خواند و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس دانشجو محوری پیش می‌رود و تمام تلاش‌ها در زمینه رفاه دانشجویان انجام می‌شود؛ در سال 90 واحد زاهدان با تجهیز سیستم‌های آموزشی، ساخت استخر، راه‌اندازی ویدئو کنفرانس، راه‌اندازی سیستم‌های اتوماسیون اداری و دانشجویی، تجهیز دانشگاه به سیستم وایرلس، نصب بیلبوردهای اطلاع‌رسانی، ترمیم و تجهیز سیستم‌های کارگاهی و آزمایشگاهی، راه‌اندازی چند آتلیه جدید برای رشته‌های فنی و مهندسی و .... توانسته است محیطی شایسته دانشجویان برای کسب نتایج ارزنده فراهم کند.

وی به کسب رتبه‌های علمی دانشجویان این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: حضور در محیط علمی باید به تولید 100 درصد علم ختم شود و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی و پژوهشی این امر را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد زاهدان ادامه داد: کسب مقام دوم و مدال نقره مسابقات بین‌المللی اختراعات در ژنو، کسب مقام اول مسابقات سازه‌های ماکارونی در جنوب شرق کشور، کسب مقام اول مسابقات بتن و اخذ مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی بتن، کسب مقام دوم مقالات علمی بعد از دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در کشور از جمله رتبه‌های ارزنده‌ای است که در زمینه ارتقای سطح علمی استان سیستان‌وبلوچستان قابل ستایش است.

مهربان افزود: برگزاری چهار همایش علمی در یک سال و همچنین برگزاری بزرگ‌ترین و موفق‌ترین یادواره شهدای دانشجو، برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول