اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عون: کشورهای خارجی علیه لبنان توطئه می کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت که دولت های خارجی که پیشتر بارها علیه لبنان توطئه کرده اند، امروز بار دیگر علیه لبنان و همسایگان آن وارد عمل شده اند.

عون: کشورهای خارجی علیه لبنان توطئه می کنند

به گزارش فارس به نقل از الشرق الجدید ، "میشل عون" رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و رئیس جریان آزاد ملی در این کشور در اظهاراتی که در مقابل اعضای سندیکای پزشکان این حزب برگزار کرده بود، تاکید کرد که لبنان از بیماریهای بسیار صعب العلاجی رنج می برد.

وی با تاکید بر اینکه این بیماری ها مزمن است، گفت که از سال 1993 تاکنون هیچ حساب قطعی در دولت وجود ندارد و اموالی بالغ بر دهها میلیارد دلار مفقود شده است، این اظهارات یک مقام لبنانی است و شما بعدا این واقعیت را خواهید دید.

وی با انتقاد از سیاست های کشورهای خارجی علیه لبنان گفت که آنها با همکاری برخی جریانهای داخلی علیه لبنان توطئه می کنند.

عون خطاب به پزشکان حزب خود افزود:  شما نیاز ندارید که من از این کشورها برای شما بگوییم، اینها همانهایی هستند که در سال 2006 خواستند به ما ضربه بزنند، اما موفق نشدند، آنها سعی کردند در موضوع نهر البارد دولت را به شکاف و اختلاف بیندازند، اما باز هم موفق نشدند، آنها سعی کردند در روزهای پنجم تا هفتم می نیز به ما ضربه بزنند اما موفق نشدند و به سوی همسایگان ما رفتند، اما آنها امروز بازگشته اند تا بار دیگر دولت را از کار بیندازند.

دولت قطر، بحرین و امارات در شرایطی که اوضاع لبنان خوب است و خطری مردم این کشور را تهدید نمی کند، دیروز در اقدامی تعجب برانگیز از اتباع خود خواستند که به این کشور سفر نکنند، آنها همچنین از شهروندان خود در لبنان خواستند تا این کشور را ترک کنند.

"عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان با انتقاد از این تصمیم خواستار  تجدید نظر در این مواضع شد و گفت که اوضاع در لبنان به گونه‌ای نیست که مسئولان این کشورها چنین تصمیماتی اتخاذ کنند.

"نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان نیز در تماس تلفنی با تعدادی از مسئولان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دلایل صدور بیانیه‌های وزارت خارجه امارات، قطر و بحرین مبنی بر درخواست از اتباع خود برای ترک لبنان و عدم سفر به این کشور را جویا شد.

میقاتی ضمن ابراز شگفتی از چنین تصمیمی تاکید کرد: هیچ توجیهی برای این تصمیمات وجود ندارد زیرا اوضاع امنیتی در لبنان خوب است و حوادث پیش آمده نیز رفع شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول