اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان دیگر استان محروم نیست/ تحول با سفرهای استانی

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: سهم استان سیستان‌وبلوچستان از طرح‌های مهر ماندگار قابل قبول است و باید مدیران در زمینه تکمیل این طرح‌ها نهایت تلاش را داشته باشند.

سیستان‌وبلوچستان دیگر استان محروم نیست/ تحول با سفرهای استانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت طرح‌های مهر ماندگار سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های مهر ماندگار به سرعت و در موعد مقرر اجرا شود.

وی افزود: هدف دولت این است تا طرح‌هایی که در دولت نهم آغاز شده و شرایط برای اتمام آنها فراهم است، تکمیل کند و به انجام رساند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: اکنون با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته و شناخت طرح‌های اثرگذار در توسعه ملی، 38 پروژه از این استان با اعتباری بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان برای قرارگرفتن در طرح مهر ماندگار در نظر گرفته شده است که از این رو مدیران استان باید به خوبی مدیریت کنند و تمام تلاش خود را برای بهره‌برداری به موقع از این پروژه‌ها به کار گیرند.

آزاد با اشاره به نقش سفرهای استانی در توسعه بزرگ‌ترین استان کشور بیان داشت: دولت مهرورز با شتابی تحسین برانگیز و اختصاص هزاران میلیارد ریال، اعتبار به استان، زیرساخت‌های لازم برای توسعه همه جانبه را فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: از 690 مصوبه سفرهای استانی دولت تاکنون 317 مصوبه اجرا و به بهره‌برداری رسیده، 556 مورد نیز در حال اجرا و باقی آنها در حال اجرا است.

وی توسعه بنادر چابهار، کنارک و احداث اسکله‌های صید و صیادی، خط آهن چابهار - زاهدان - سرخس، راه آهن زاهدان - بم، جاده‌های ترانزیتی چابهار - میلک زابل و میرجاوه - زاهدان - بم، جاده ترانزیتی ساحلی کنارک - جاسک - بندرعباس را از پروژه‌های بزرگ سفرهای استانی هیئت دولت عنوان کرد.

آزاد گفت: تاسیس و توسعه دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی با 90 هزار دانشجو، پروژه‌های عظیم آبیاری و آبرسانی به شهرها و نیز مزارع کشاورزی و نیروگاه‌های عظیم برق‌رسانی، حذف مدارس کپری و بازسازی مدارس خشتی و گلی از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی هیئت دولت به سیستان‌وبلوچستان است.

وی عنوان داشت: توسعه راه‌های ترانزیتی و تسهیل تردد از چابهار و بازارچه‌های مرزی سیستان‌وبلوچستان به دیگر نقاط استان و کشور، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از 5/2 به 6 میلیون تن در سال از جمله بزرگترین پروژه‌های سفرهای استانی هیئت دولت به سیستان‌وبلوچستان است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: احداث 30 سد و مخازن آبگیری به منظور استحصال سالانه 3 میلیارد مترمکعب روان آب برای رونق کشاورزی و دامپروری منطقه از دیگر خدمات انجام شده دولت نهم و دهم در جنوب شرق کشور به شمار می‌رود.

آزاد افزود: برخلاف ذهنیت‌های منفی برخی افراد و محرومیت اسمی سیستان‌وبلوچستان، با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات اکنون این استان علاوه بر تامین نیازهای خود سالانه بخش عمده‌ای از نیازهای سایر استان‌های کشور از جمله تهران را تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: سالانه یک میلیون تن صیفی‌جات از جمله 600 هزار تن هندوانه خارج از فصل، 200 هزار تن موز و انبه، 170 هزار تن خرما، 200 هزار تن انواع ماهی و میگو، 60 هزار تن گوشت قرمز از این استان به سایر مناطق کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می‌شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان همچنین در مورد پروژه‌های این استان در طرح ملی مهر ماندگار گفت: تاکنون 28 طرح مهر ماندگار در استان مشخص شده که از جمله آن پروژه بزرگ راه آهن چابهار‌ ـ زاهدان، بزرگراه زاهدان - زابل در محوریت جاده ترانزیتی چابهار - میلک و نیز تکمیل بزرگراه ترانزیتی میرجاوه - زاهدان - بم است.

آزاد اجرای خط انتقال و شبکه آبرسانی و زهکشی سدهای زیردان و کهیر در جنوب سیستان‌وبلوچستان، اجرای خط دوم آبرسانی زابل - زاهدان به طول 220 کیلومتر، طرح آبرسانی به شهر خاش، احداث سالن ورزشی 2 هزار نفری شهر چابهار، تکمیل طرح مس چهل کوره نصرت‌آباد زاهدان و نیز تکمیل بیمارستان و چند مرکز درمانی را از جمله پروژه‌های طرح مهر ماندگار در استان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: طرح‌های مهر ماندگار با اختصاص اعتبارات ویژه و اقدامات فوق‌العاده در حال اجرا‌ست و اثرات بلند مدتی نظیر گازرسانی به شهرهای سیستان‌وبلوچستان خواهد داشت.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول