اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوشنگ مرادی‌کرمانی:

شرافت کاری مهم‌ترین وظیفه یک نویسنده است

خبرگزاری فارس: داستان‌نویس برتر کودک و نوجوان کشور گفت: شرافت کاری، مهم‌ترین وظیفه یک نویسنده است.

شرافت کاری مهم‌ترین وظیفه یک نویسنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان، هوشنگ مرادی‌کرمانی، نویسنده برتر کودک و نوجوان در جلسه‌ای با محوریت اصول داستان‌نویسی در محل کتابخانه قطب علمی فردوسی‌شناسی و ادبیات خراسان با بیان اینکه نگارش مسائل درونی که آزار دهنده است، نوعی نگارش درمانی است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه یک نویسنده این است که در نگارش خود شرافت کاری را از اصول خود قرار دهد.

مرادی‌کرمانی عنوان کرد: همیشه در آغاز نوشتن باید ساده‌ترین و در دسترس‌ترین موضوع را انتخاب کرده و سطح توقعات از خود را در نگارش تا حد امکان پایین بیاوریم.

وی چهار زمینه مهم در داستان را زمان، مکان، موقعیت و بدن معرفی کرده و تاکید کرد: یک نویسنده باید در نگارش خود این چهار زمینه را در نظر گرفته و بداند که هر کدام از این موارد در نوشتن او تاثیرگذار بوده و ممکن است نوشته را در شرایط خاصی دچار وقفه کند.

مرادی‌کرمانی با بیان اینکه تمام نویسنده‌ها در نخستین نگارش‌های خود از شیفتگی متاثر از کار دیگران سخن گفته و به آن توجه دارند، افزود: مراحل شیفتگی نسبت به کار دیگران شبیه به پله‌های نردبان است که در انتها به هدفی ختم می‌شود و کسانی که در مرحله تقلید باقی می‌مانند، آنانی هستند که در پله‌های دوم و سوم مانده و قدرت بالاتر رفتن را ندارند.

مرادی‌کرمانی با اشاره به اینکه نویسندگی نوعی رها شدن است خاطرنشان کرد: در نوشتن یک داستان تخیل نویسنده و تصویرآفرینی او در ایجاد جزئیات نوشته به او کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول