اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محرابیان در بازدید از پروژه ملی طرح توسعه بندر چابهار

فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از طرح‌های ملی مهر ماندگار است که تا پایان سال‌جاری فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

فاز نخست طرح توسعه بندر چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، علی‌اکبر محرابیان ‌ظهر امروز در سفر به چابهار به همراه، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار سیستان‌وبلوچستان، برای بازدید از پروژه ملی طرح توسعه بندر چابهار طی نشستی در بندر شهید کلانتری ضمن پرداختن به ابعاد ویژه بندر چابهار در اقتصاد ملی و جایگاه آن در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در ردیف طرح‌های ملی مهر ماندگار قرار دارد.

وی افزود: در سطح کلان کشور، نگاه ویژه‌ای به بندر چابهار است به همین لحاظ دولت دهم با پشتیبانی لازم در زمینه تامین منابع مالی تصمیم دارد در زمان‌بندی مناسب، منابع مالی را با سرعت از صندوق مهر ماندگار تامین و به پروژه تزریق کند تا در پایان سال 91 فاز نخست این طرح که ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به 6 میلیون تن می‌رسد، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: امیدواریم براساس مذاکراتی که امروز صورت پذیرفته، حتی بدون یک روز تاخیر این طرح ملی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و مردم خوب کشور و استان سیستان‌وبلوچستان این طرح را جزو یادگارهای مهم دولت نهم و دهم به خاطر داشته باشند.

*توسعه بندر چابهار موجب امنیت و اشتغال می‌شود

استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه سند توسعه استان، بحث توسعه بازرگانی است و به یکی از زنجیره‌های توسعه ارتباطی بازرگانی که مبدا آن همان بندر چابهار است مربوط می‌شود، همچنان این طرح به سرعت در حال اجراست و در نگاه دیگر به بحث راه آهن هم توجه ویژه‌ای باید داشته باشیم زیرا به عنوان بازوی این توسعه محسوب می‌شود.

علی‌محمد آزاد گفت: از طرفی توسعه این بندر باعث امنیت و اشتغال می‌شود و در مسائل بازرگانی آن کل کشور از آن بهره‌مند خواهند شد که این آثار بسیار خوبی را در تمام کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول