اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پی بحران دارو و لوازم پزشکی

وزارت بهداشت غزه: جان 404 بیمار دیالیزی در خطر است

خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در پی به اتمام رسیدن لوازم پزشکی ضروری برای انجام دیالیز جان 404 بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در خطر است.

وزارت بهداشت غزه: جان 404 بیمار دیالیزی در خطر است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "اشرف القدره" سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نبودن شیلنگ‌های خون رسانی باعث از کار افتادن ده‌ها دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های غزه شده و به همین دلیل 404 بیمار نارسایی کلیوی که هر هفته به 2 تا 3 بار دیالیز نیاز دارند، از انجام این کار محروم شده‌اند.

وی افزود که بخش‌های دیالیز روزانه به حدود 150 بیمار ارائه خدمات می‌کنند و این در حالی است که ذخیره شیلنگ‌های خون‌رسانی رو به کاهش مستمر است.

القدره تصریح کرد که مقادیر باقی مانده این لوازم پزشکی ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد و با تمام شدن این ذخایر نیز بخش‌های دیالیز به کلی به روی بیماران بسته خواهد شد و سلامتی این بیماران در نتیجه استمرار محاصره تحمیلی بر نوار غزه طی 6 سال گذشته به خطر می‌افتد.

وی از کمیته جهانی صلیب سرخ، سازمان بهداشت جهانی، موسسات امدادرسانی، بهداشتی، حقوقی و رسانه‌ای محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی خواست تا به مسئولیت خود برای حمایت از حقوق بیماران عمل کرده و برای نجات جان بیماران کلیوی دست به اقدام فوری بزنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر 204 قلم داروی اصلی و 218 قلم لوازم پزشکی برای درمان‌های روزانه در انبار ذخیره دارویی این وزارتخانه به اتمام رسیده است و 200 قلم دیگر نیز در حال اتمام است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول