اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

علت خشم استکبار از مسلمانان تصمیمات عجولانه آن است

خبرگزاری فارس:امام جمعه زابل گفت: علت خشم و عصبانیت استکبار جهانی از مسلمانان این است که عجولانه تصمیم‌گیری می‌کند و به کشورهای مسلمان می‌تازد.

علت خشم استکبار از مسلمانان تصمیمات عجولانه آن است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: فرارسیدن ماه مبارک رجب را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت گفته، در واقع رجب ماه خداست و هر کس در این ماه روزه بگیرد باعث خشنودی پروردگار می‌شود.

وی در ادامه به فضیلت‌های ماه رجب اشاره کرد و افزود: شب اول ماه رجب، شب احیا است و طبق روایات از فضایل زیادی برخوردار است و توصیه فراوانی شده که در ایام رجب روزه بگیرید.

امام جمعه زابل به بیست و هفتم ماه رجب، روز بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد که این روز پر از ثواب است و سفارش شده که زیارت پیامبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) خوانده شود.

طباطبایی همچنین به سوم خردادماه، سالروز فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده امام راحل "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

وی عنوان کرد: آزادسازی خرمشهر یک مسئله بسیار مهم بود که بسیاری از تحلیلگران اذعان ‌دارند که  فتح خرمشهر و آزادسازی آن به منزله پیروزی ایران است.

خطیب جمعه زابل افزود: سوم خردادماه یک نامگذاری بجا و معنا دار است و بهترین تابلو در دفاع مقدس، آزاد سازی خرمشهر است.

طباطبایی در ادامه رژه همجنس بازان در کشور آذربایجان را محکوم کرد و از دولتمردان خواست که با این سری کارهای ناپسند و وقیح به جد مقابله کنند.

وی بیان کرد: آذربایجان یک کشور مسلمان است که سال‌ها کمونیست‌ها بر این کشور سایه انداخته بودند و در حال حاضر که استقلال یافته‌، رژه همجنس بازان که توطئه شومی از استکبار و اسرائیل است، ما این حرکات را کاملا محکوم می‌کنیم.

خطیب جمعه زابل به مردم مظلوم بحرین اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم بحرین 15 ماه است که در مقابل ظلم حاکمان و آل‌خلیفه ایستادگی کرده‌اند و این روزها بحث الحاق بحرین به عربستان سعودی است که این کار قابل تحمل نبوده و هیچ کس آن را قبول ندارد.

طباطبایی اضافه کرد: عربستان با صراحت وارد کشور بحرین می‌شود و قیام مردم را سرکوب می‌کند، و این کار غیرقانونی است.

وی افزود: قطعا انقلاب بحرین پیروز خواهد شد و دست اجانب از این کشور کوتاه می‌شود.

به گزارش فارس، مردم ولایتمدار و شهید پرور سیستان و بلوچستان پس از اتمام نمازجمعه در حمایت از مردم مظلوم بحرین، راهپیمایی کردند و با شعارهای "مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بحرین مسلمان حمایتت می‌کنیم" خشم و نفرت خود را نسبت به ایادی استکبار و همدستان آنان ابراز داشتند.

امام جمعه زابل در این راهپیمایی گفت: علت خشمگینی استکبار، تصمیمات عجولانه‌ای است که می‌گیرد چراکه مشاهده می‌کند کشورهای مسلمان بیدار شده‌اند.

طباطبایی افزود: دشمن بداند که شکست بحرین امکان پذیر نیست و مردم بحرین تا پیروزی خود به مقاومت و ایستادگی ادامه می‌دهند و این انقلاب نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول