اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال گذشته/

99 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول دولت در یزد به فروش رسید

خبرگزاری فارس: مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: طی سه سال گذشته 99 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول دولت در یزد به فروش رسید.

99 میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول دولت در یزد به فروش رسید

منصور طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اموال تملیکی استان یزد طی سه سال اخیر رشد چشمگیری یافته و عملکرد این مجموعه طی همین مدت نسبت به سال‌های قبل از آن 248 درصد افزایش داشت.

وی افزود: طی سه سال اخیر، 99 میلیارد و 275 میلیون ریال اموال منقول و غیرمنقول در استان یزد به فروش رسیده است که از این میزان 94 میلیارد و 883 میلیون ریال اموال منقول و بقیه غیرمنقول است.

طالبی عنوان کرد: این در حالی است که آمار کل فروش اموال منقول و غیر منقول طی سال‌های 1380 تا 1387 در مجموع 39 میلیارد و 959 میلیون ریال بوده است.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد با اشاره به وظایف این مجموعه در زمینه رعایت حقوق و اموال دولت و مردم گفت: اداره اموال تملیکی از یک سو در راستای حفظ اموال مردم تلاش می‌کند و از سوی دیگر حافظ حقوق دولت است.

طالبی با اشاره به عملکرد اموال تملیکی در جمع‌آوری و فروش اموال ضبطی، قضایی و قاچاق یادآور شد: این گونه اموال که از سوی دستگاه‌های ذی‌صلاح به اموال تملیکی تحویل می‌شود، پس از طی مراحل قانونی به فروش می‌رسد و منابع حاصل از فروش آن به خزانه دولت واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: در مورد کالاهای متروکه، پس از تنظیم درخواست اعاده از سوی گمرک، با موافقت این مجموعه همچنین سازمان مرکزی اموال تملیکی به منظور حفظ و صیانت از کار و سرمایه ایرانی به صاحبان اولیه اعاده می‌شود.

طالبی بیان کرد: در صورتی‌که که درخواست اعاده وجود نداشته باشد، این اموال از سوی گمرک به اموال تملیکی تحویل و پس از تعیین تکلیف و کسر حق و حقوق دولت، مازاد حاصل فروش به صاحبان آن باز گردانده خواهد شد.

مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان یزد گفت: جلوگیری از ضرر و زیان صاحبان اولیه کالا و حفظ حقوق دولت در زمینه نگهداری و فروش اموال متروکه، قضایی، ضبطی، قاچاق و ... محور کار این اداره است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول