اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو:

عدم حضور پوتین در اجلاس جی 8 و نشست ناتو نشانه نارضایتی روسیه است

خبرگزاری فارس: با وجود دعوت از روسیه برای حضور هم در نشست ناتو و هم در اجلاس سران جی8‌، ولادیمیر پوتین ریاست‌جمهوری این کشور اعلام کرده است که در هیچ‌یک از این دو نشست حضور نخواهد یافت.

عدم حضور پوتین در اجلاس جی 8 و نشست ناتو نشانه نارضایتی روسیه است

به گزارش فارس پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو با اشاره به عدم حضور "ولادیمر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه در نشست ناتو و همچنین اجلاس سران جی‌8 در "کمپ دیوید"، این اقدام وی را عملی اعتراضی به عدم دعوت از روسیه به عنوان عضو ثابت در نشست‌های "ایساف" (نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت) دانست.

این پایگاه ابتدا به اسامی کشورهای دعوت شده به نشست ناتو در واشنگتن اشاره کرده و عنوان می‌کند که روسیه نیز دیگر کشوری است که از سوی ناتو به واشنگتن دعوت شده، اما نه برای حضور در نشست عادی بلکه برای شرکت در نشست جداگانه‌ای که ایساف در رابطه با افغانستان برگزار می‌کند.

"سرگئی لاوروف" وزیر خاجه روسیه هم با گلایه از این نوع دعوت عنوان کرده است که این یک دعوت موقتی و یکباره است و روسیه خواهان حضور مداوم در نشست‌های ایساف است. عدم حضور ولادیمیر پوتین در این نشست موجب شده تا جلسه مسئولان ناتو و روسیه لغو شود.

از سوی دیگر، پوتین در نشست سران جی 8 در کمپ دیوید نیز حاضر نشده و "دیمیتری‌میدویدیف" نخست‌وزیر خود را به عنوان نماینده روسیه در این نشست معرفی کرده است. در حقیقت روسیه یک مقام دیپلماتیک در رده پایین‌تر از رئیس‌جمهور را به این اجلاس می‌فرستد، که این نشانه نارضایتی این کشور از وضعیت کنونی است.

به نظر می‌رسد، با انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به سمت ریاست‌جمهوری روسیه، این کشور مواضع سخت‌تری را در قبال آمریکا، ناتو و کشورهای غربی اتخاذ کرده است، که اقدام اخیر پوتین را نیز می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول