اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز گزارش داد/

تلاش اوباما برای کاهش فشارهای ناشی از تحریم نفت ایران در نشست گروه ۸

خبرگزاری فارس: همزمان با نزدیک شدن زمان قطع صادرات نفت ایران به اروپا و به دنبال افزایش قیمت نفت ناشی از تحریم‌های نفتی ایران در بازارهای جهانی، کاخ سفید تلاش می‌کند تا با کمک گرفتن از ذخایر راهبردی نفت خود از فشار ناشی از این تحریم‌ها فرار کند.

تلاش اوباما برای کاهش فشارهای ناشی از تحریم نفت ایران در نشست گروه ۸

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به فشارها بر غرب که به واسطه تحریم‌های اعمال شده علیه نفت ایران بوجود آمده است، نوشت: در حالی که مدت زمان زیادی تا اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت ایران باقی نمانده، "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست آتی گروه 8 در کمپ دیوید به دنبال جلب حمایت کشورهای شرکت‌کننده برای استفاده از ذخایر اضطراری نفت دیگر کشورها خواهد بود.

این گزارش افزود: حتی کاهش اخیر قیمت نفت در مقایسه با ماههای گذشته نیز تلاش‌های آمریکا برای استفاده از ذخایر راهبردی نفت به منظور جبران کاهش صادرات نفت ایران را متوقف نکرده است. آمریکا در ماههای گذشته برای جبران افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی مجبور به استفاده از ذخایر راهبردی نفت خود شده بود.

بنا بر این گزارش، تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران که اوایل سال جاری میلادی به تصویب رسیده بود، قرار است پس از بررسی‌های لازم درباره اجرایی بودن آنها از ماه ژوئیه عملیاتی شود. اما هم‌اکنون نیز حتی با وجود اینکه این تحریم‌ها هنوز به مرحله اجرا در نیامده تأثیر به سزایی بر افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی داشته است.

تا کنون مقامات کاخ سفید درباره این خبر که توسط خبرگزاری کیودوی ژاپن منتشر شده است، اظهار نظری نکرده‌اند.

به دنبال تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا در ماه ژانویه، مقامات ایران نیز اعلام کردند که در اقدامی پیش دستانه صادرات نفت خود به کشورهای مهم اروپایی را قطع خواهند کرد و هم اکنون نیز وزیر نفت ایران اعلام کرده است که کشورهای اروپایی برای لغو تحریم نفت ایران تا نشست گروه 5+1 با ایران در بغداد که چهارشنبه هفته آینده برگزار میشود فرصت دارند.

قطع صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی این کشورها را به شدت در مضیقه قرار خواهد داد چرا که این کشورها برای تغییر نفت خام واردشده خود نیازمند ایجاد تغییرات اساسی و هزینه‌بر در پالایشگاه‌های نفت خود هستند که با توجه به بحران شدید اقتصادی در اتحادیه اروپا این اقدام بعید به نظر می‌رسد.

نشست دو روزه گروه 8 قرار است فردا جمعه در کمپ دیوید، منطقه‌ای کوهستانی در شمال واشنگتن آغاز به کار کند. ریاست این نشست را باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا بر عهده خواهد داشت.

گروه 8 شامل کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و روسیه می‌شود که البته در سال های اخیر در نشست‌های سالانه این گروه کشورهای چین، هند، مکزیک، برزیل، و آفریقای جنوبی و همچنین نمایندگان اتحادیه اروپا نیز شرکت می‌کنند.

پیش از این قرار بود این نشست نیز به همراه نشست ناتو که بلافاصله پس از آن آغاز به کار می‌کند، در شیکاگو برگزار شوند، اما کاخ سفید چندی پیش اعلام کرد که محل این نشست را به کمپ دیوید تغییر داده است.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اعتراضات گسترده مردمی باعث این تغییر مکان بوده است.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول