اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حیدری عنوان کرد

پاسخگویی به 37 هزار شبهه و سئوال دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور برادران و خواهران طلبه در مدارس خوزستان گفت: طلاب توانستند در جلساتی که برگزار کردند به 37 هزار سئوال دانش‌آموزان پاسخ دهند.

پاسخگویی به 37 هزار شبهه و سئوال دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محسن حیدری در ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه که در مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد گفت: تشکیل چنین ستادی کاری بسیار مهم و ارزشمند است که می‌تواند در راستای تعامل هر چه بیشتر حوزه و آموزش و پرورش قدم بردارد.

وی تصریح کرد: این ستاد کمیته‌هایی را نیز در استان‌ها تشکیل داده که تعامل خوبی میان حوزه و آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برنامه‌های این کمیته در استان خوزستان گفت: در استان خوزستان این کمیته به دنبال ابلاغی که از مرکز صادر شد، تشکیل شده و با توجه امام جمعه خوزستان و مشارکت نهادهای فرهنگی و حوزوی اقدامات خوبی را انجام داده است.

حیدری با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف و همایش‌ها در این زمینه گفت: در فروردین‌ماه سال جاری با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه همایش مشترکی برگزار شد و نسبت به موضوع همکاری میان حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این همکاری موجب خواهد شد تا مسائل دینی و فرهنگی در مدارس گسترش یافته و دانش‌آموزان نیز پاسخ سئوال‌هایی که برای آن‌ها به وجود آمده را دریافت کنند.

وی گفت: در استان خوزستان 900 هزار دانش‌آموز و 60 هزار معلم وجود دارد که بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی در مدارس است.

حیدری گفت: حوزه‌ها از بالندگی خوبی برخوردارند و می‌توانند با حضور در آموزش و پرورش طرح‌های مناسبی را اجرا کنند.

وی به طرح‌های اجرا شده توسط کمیته استانی ستاد همکاری‌ها در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: طرح معراج یکی از این طرح‌ها بود که از سال 88 در مدارس استان خوزستان به اجرا درآمد و با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه بود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: این طرح زمینه حضور روحانیون را در مدارس فراهم می‌کند، اما این حضور تنها صرف برگزاری نماز جماعت نیست، بلکه طلاب و روحانیون در کلاس‌ها حاضر شده و به سئوالات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهند.

حیدری افزود: سال گذشته 220 طلبه برادر و 150 طلبه خواهر در مدارس اهواز در این طرح شرکت کردند که در مجموع 3 هزار جلسه برگزار شده و توانستند به 37 هزار سئوال دانش‌آموزان پاسخ دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طرح دیگر استان خوزستان طرح ولایت و مرزبانی از مکتب اهل‌بیت (ع) بود که برای دوره‌های ضمن خدمت معلمان اجرا شد و تاکنون 12 هزار نفر از معلمان زیر‌پوشش آن قرار گرفته‌اند.

حیدری با ارائه دو پیشنهاد ابراز داشت: آموزش و پرورش باید برای دبیران کمیته‌ها نیز جایگاه شغلی در نظر بگیرد تا شأن آن‌ها رعایت شده و به منظور اینکه از این کمیته‌ها حمایت بیشتری شود انتظار است استانداران و یا فرمانداران شهرها عضو این کمیته بوده تا کارها با جدیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول