اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام محمدیان:

نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش به روی حوزه‌های علمیه باز است، گفت: نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد.

نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان امروز در ششمین همایش سالانه ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه گفت: حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش خیلی تلاش کرد تا در این مراسم شرکت کند اما به دلیل بررسی مسائل بودجه آموزش و پرورش مجبور به حضور در مجلس شورای اسلامی بود.

وی در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: سند تحول یکی از اسنادی است که سال‌ها قبل آرزوی تدوین آن را داشتیم و مقام معظم رهبری فرمودند که تحول باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد و خروجی آن دانش‌آموزانی دیندار، ایران دوست و آماده کار و تلاش باشد.

 

محمدیان ابراز داشت: در این سند هدف اصلی تربیت دانش‌آموزانی است که به مراتبی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

وی در خصوص فصول طراحی شده در این سند گفت: در هر فصلی که تنظیم شده 132 راهکار برای اهداف کلان در نظر گرفته شده است و خروجی آن نیز شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و رسیدن آن‌ها به حیات طیبه خواهد بود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه درسی ملی خبر داد و گفت: این موضوع به عنوان نقشه جامع تولید محتوایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: از سال قبل همسو‌سازی با برنامه درسی و سند تحول را آغاز کردیم و پایه اول ابتدایی مورد اصلاح قرار گرفت و امسال نیز با اهتمام آموزش و پرورش پایه دوم و ششم ابتدایی نیز بر اساس سند تحول خواهد بود.

محمدیان با اشاره به کتاب مفاتیح الحیاة گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شاهد رونمایی کتاب مفاتیح الحیاة بودیم که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها بود و توسط آیت‌الله جوادی آملی تألیف شده است.

وی بیان داشت: شاگردان وی در تدوین برنامه دروس ملی همکاری داشتند و از همان مفادی استفاده کردند که در مفاتیح الحیاة آمده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید حوزه‌های ما حوزه علوم انسانی را که موازی با مبانی وحیانی است در نظر گرفته و به مبانی درسی اضافه کنند.

محمدیان گفت: آموزش و پرورش توزیع کننده علوم است نه تولید کننده علم و آموزش و پرورش زبان نسل جدید را می‌شناسد و برای کار کردن با آن‌ها آماده است.

وی اظهار داشت: منابع زیادی داریم که باید به فرآورده تبدیل شوند و این فرآورده اگر در دسترس آموزش و پرورش قرار گیرد ما می‌توانیم از آن استفاده کرده و مطالب لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در عرصه تبلیغی نیازمند کمک حوزه هستیم، بیان داشت: حوزه در اسلامی کردن علوم باید وارد شود.

محمدیان گفت: در این دو سال اخیر با همت وزیر آموزش و پرورش مدارس قرآنی و فعالیت‌های دینی توسعه یافته و شعائر دینی بزرگ داشته شده و اقدامات صورت گرفته قابل قیاس با گذشته نیست اما باید در کنار این با کمک حوزه‌های علمیه تغییر جوهره علوم غیر دینی به علوم دینی محقق شود.

وی با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی درسی باید براساس آموزه‌های دینی باشد، گفت: اگر از حوزه هنرمندی می‌خواهیم، این است که در اسلامی کردن علوم و تعلیم و تربیت اسلامی و ساختن نهادهای علمی و تربیتی برای تربیت نسل در دهه‌های آینده به صورت مستمر وارد شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: در کتاب‌ها آمده باران بارید، باد وزید و انسان خلقت شد اما گفته نمی‌شود که فاعل کیست؛ این موضوع در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است که باید بیان شود تمام این کارها توسط خداوند انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول