اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با جنگنده‌های بدون سرنشین نمی‌توان دموکراسی ایجاد کرد

نویسنده آمریکایی: آمریکا در تحریم یمن بازیچه دست القاعده شد

خبرگزاری فارس: روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال ضد جنگ امریکایی ضمن اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند با هواپیماهای بدون سرنشین دموکراسی ایجاد کند گفت آمریکا با تحریم یمن در راستای آرزوی دیرینه القاعده گام برداشته است.

نویسنده آمریکایی: آمریکا در تحریم یمن بازیچه دست القاعده شد

به گزارش فارس،  یک روزنامه‌نگار، نویسنده* و فعال ضد جنگ آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری «راشاتودی» گفت دولت آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه یمن بازیچه دست القاعده شده است. 

خانم «سوزان لیندائر» طی مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «خبر بد برای اوباما این است که او بازیچه دست القاعده شده است.»

وی افزود: «القاعده از دیرباز آرزو داشته است آمریکا را بازی داده و آن را وادار به اعمال تحریم‌هایی علیه یمن کند تا [سپس] بتواند بین مردم فقر زده یمن و دولت مرکزی این کشور تفرقه ایجاد کند.»

خانم «لیندائر» در ادامه خاطرنشان کرد القاعده همواره تصریح کرده است که قصد دارد با ایجاد پایگاه نظامی در یمن، به منابع نفتی عربستان سعودی حمله کرده و به آن دسترسی پیدا کند.

به عقیده این روزنامه‌نگار آمریکایی، هر اقدامی که بتواند بین حاکمیت مرکزی یمن و مردم این کشور تفرقه ایجاد کند، موفقیتی بزرگ برای القاعده محسوب می‌شود و اقدام دولت آمریکا برای تحریم یمن، گامی برای کمک به القاعده بوده است.

لیندائر همچنین سیاستهای آمریکا در مبارزه با تروریسم را نادرست می‌داند و می‌گوید که آمریکا جهان را «سیاه و سفید» می‌بیند و به جای اینکه تلاش کند زیربناهای تروریسم که فقر و یأس است را از بین ببرد، به خشونت و تروریسم که رو بنا است، توجه دارد.

این فعال ضد جنگ در پایان سخنانش ضمن اشاره به اینکه آمریکا برای اولین بار در یمن از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کرد، تأکید می‌کند: «هواپیماهای بدون سرنشین هرگز و در هیچ کجا، مردم‌سالاری ایجاد نمی‌کنند. حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا تنها موجب ایجاد هرج و مرج شده و ثبات جمعیت غیرنظامی را بر هم می‌زنند.»

 

* خانم لیندائر مولف کتاب «غرض‌ورزی افراطی: داستان هراس‌انگیز لایحه میهن‌دوستی و عملیات مخفیانه یازده سپتامبر و عراق» است.

انتهای پیام/د.ص      

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول