اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

حل مشکل پدیده گرد و غبار نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان گفت: رفع معضل پدیده گرد و غبار نیازمند عزم ملی است و کشورهای منطقه باید برای رفع این مشکل تلاش کنند.

حل مشکل پدیده گرد و غبار نیازمند عزم ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده عصر امروز در همایش ملی مدیریت بحران گرد و غبار در لرستان اظهار داشت: از آنجا که چند سالی است که ایران به ویژه استان‌های غربی نظیر لرستان درگیر پدیده گرد و غبار هستند باید با هم‌دلی و تعامل و برنامه‌ریزی درست و دقیق نسبت به رفع کاهش اثرات این پدیده اقدام کرد.

وی گفت: مشکل پدیده گرد و غبار در آسمان لرستان و دیگر استان‌ها باید با تعامل همه‌جانبه از سوی ایران با کشورهای منطقه حل شود و با این معضل باید با یک عزم ملی از سوی تمام نهادها برخورد کرد.

استاندار لرستان افزود: با تعامل و هم‌دلی و با بکارگیری ظرفیت‌ها و با وحدت کلمه غیر ممکن‌ها به ممکن تبدیل و بسیاری از گرفتاری‌ها برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی و خروجی آن با همکاری محققین و کارشناسان فن می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود در مورد گرد و غبار را برطرف کند، اظهار داشت: لرستان در همه ابعاد ظرفیت فراوان دارد و از نظر نیروی انسانی نیز توانمند است که مصداق این ادعا، جان‌نثاری و حماسه‌ مردان و زنان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس است.

دهمرده تصریح کرد: با توجه به اینکه گرد و غبار روی تمام مسائل اقتصادی‌ و اجتماعی به ویژه جان انسان‌ها تاثیر منفی دارد باید نخبگان و دانشمندان راهکارهای موثری برای کاهش اثرات این پدیده براساس کار علمی و کارشناسی ارائه دهند.

وی گفت: برنامه‌ریزی بلندمدت و تعامل و هم‌دلی تمام دستگاه‌های اجرایی با همکاری محیط زیست می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، تا از این طریق بتوان استان را از این پدیده نجات داد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه مشکل پدیده گرد و غبار تنها با فعالیت‌های محیط زیست حل نمی‌شود، گفت: همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پدیده ضروری است و باید همه دست در دست هم دهیم تا بتوانیم با این پدیده مقابله کنیم.

استاندار لرستان گفت: این استان دارای طبیعتی زیبا و بکر است و پدیده گرد و غبار به طور قطع اثرات منفی بر این استان دارد.

وی تصریح کرد: انجام پروژه تفریحی، پژوهشی و تحقیقاتی در خرم‌آباد با همت مسئولان استانی از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آبفا، برق، آبفار، محیط زیست و راه و شهرسازی در هزار هکتار به انجام رسیده است.

دهمرده با بیان اینکه باید با کار کارشناسی و علمی چالش‌ها را در استان به فرصت تبدیل کنیم، ادامه داد: همه باید به دنبال کار علمی در دایره تعامل و هم‌دلی در راستای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم و از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، حوادث مترقبه، فرمانداران، بخشداران و اصحاب رسانه در راستای اطلاع‌رسانی به موقع در مسائل زیست محیطی به مردم تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه استان‌ها و کشورهای مختلف به ویژه عراق باید در زمینه حل مشکل گرد و غبار تمهیدات لازم را در نظر بگیرند، اظهار کرد: مشکل پدیده گرد و غبار در آسمان لرستان و دیگر استان‌ها باید با تعامل همه‌جانبه با کشورهای منطقه حل شود و برای حل این معضل نیازمند عزم ملی از سوی تمام نهادها هستیم.

وی افزود: پارک 14 معصوم خرم‌آباد با هزار هکتار به عنوان یک منطقه تفریحی با هم‌فکری تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده تا از این طریق بتوان در راستای رفع مشکلات آلودگی هوا و ریزگردها در استان اقدامی کرد.

همایش ملی مدیریت گرد و غبار لرستان به مدت دو روز در خرم‌آباد در حال برگزاری است، در حاشیه این همایش دو روزه نمایشگاه تخصصی مدیریت گرد و غبار با حضور ارگان‌ها در سازمان جهاد کشاورزی لرستان برپا شده است.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول