اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فقر در کوچه‌ و پس کوچه‌های مصر+ فیلم

خبرگزاری فارس: شبکه الجزیره گزارشی از محله‌ای فراموش شده در مصر را پخش کرد که در آن تصاویر تکان دهنده‌ای از فقر مطلق در این کشور را به تصویر می‌کشید.

فقر در کوچه‌ و پس کوچه‌های مصر+ فیلم

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه الجزیره در آستانه انتخابات در مصر گزارشی از محله های فقیر نشین این کشور تهیه کرد و تاکید کرد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید فکری برای فقر فزاینده در کشور کنند.

این گزارش با اشاره به اینکه بیش از 12 میلیون مصری در محله‌های فقیر نشین زندگی می‌کنند، به نقل از مراکز آماری در مصر گزارش داد که میزان فقر مطلق در این کشور به 25 درصد افزایش یافته است.

در ابتدای این گزارش الجزیره به گفت‌وگو با جوانی به نام "علی" پرداخت که مانند بسیاری از جوانان دیگر مصری لیسانس مهندسی داشت ولی در رشته تخصصی اش کار نمی‌کرد.

الجزیره در ادامه به محله ای فقیر نشین در غرب شهر اسکندریه رفت، جایی که مردمش در دالان‌های تنگ زندگی می کردند.

خبرنگار این شبکه به سراغ یک فارغ التحصیل رشته علوم دینی رفت که شغلش بنایی بود که در خانه‌ای فقیرانه زندگی می‌کرد، این جوان مصری گفت: تنها مطالبه ما از رئیس جمهور جدید این است که بیاید و محل زندگی ما را ببیند؛ اگر راضی شد فرزند خودش اینجا زندگی کند، ما حرفی نداریم و خدا را شکر می‌کنیم.

الجزیره به سراغ خانه حقیرانه دیگری رفت که 8 نفر از اعضای یک خانواده در آنجا زندگی می‌کردند، در کوچه‌ای که یک شیر آب داشت که منبع آب ده‌ها نفر بود.

این گزارش تکان دهنده تصاویری از کودکان فقیر مصری را نشان داد و تصریح کرد که سرنوشتی نامعلوم در انتظار این کودکان محروم است.

خبرنگار این شبکه در بخش پایانی این گزارش با اشاره به اینکه انقلاب مصر برای تامین رویاهای مردم ساکنان مناطقی چون این محله برای رسیدن به یک زندگی با کرامت بوده است، تاکید کرد که هر تلاشی برای از بین بردن این رویا توسط رئیس جمهور جدید می‌تواند به انقلاب جدید از جانب گرسنگان و فقرا مبدل شود.

 

محل فقرا در مصر

 

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول