اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد خبر داد

عضویت 27 هزار دانش‌آموز یزدی در تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‌آموزی استان یزد گفت: هم‌اکنون 27هزار دانش‌آموز یزدی در تشکل‌های مختلف این سازمان فعالیت دارند.

عضویت 27 هزار دانش‌آموز یزدی در تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید کاظم دشتی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 140 گروه 36 نفره شامل 4هزار دانش‌آموز در تشکل فرزانگان و پیشتازان فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این تشکل‌ عنوان کرد: مربیان پیشتازان و فرزانگان از بدنه آموزش و پرورش هستند اما دوره‌های مختلف آموزشی را سپری کرده‌اند.

دشتی عنوان کرد: عضوگیری در مدارس استان یزد توسط این تشکل مطلوب است به نحوی که در برخی مدارس حتی بین 80 تا 90 دانش‌آموز در این تشکل عضویت پیدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: تشکل پیشتازان و فرزانگان در پنج تیم امدادی، مهارتی، معرفتی،‌ فرهنگی و ... سازماندهی شده‌اند و به هر یک از آنها جزوات ویژه‌ای ارائه می‌شود.

دشتی با تاکید بر اینکه اردوهای استانی و خارج استانی از برنامه‌های این تشکل‌هاست، افزود: یک اردوگاه نیز به همین منظور در یکی از مناطق ییلاقی یزد احداث شده که طی 14 روز می‌تواند پذیرای 2هزار و 800 دانش‌آموز استان یزد و سایر استان‌های کشور باشد.

وی همچنین با اشاره به عضویت دانش‌آموزان یزدی در یکی دیگر از تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: 17هزار دانش‌آموز در قالب 400 گروه 47 نفره در تشکل هلال احمر این سازمان فعالیت می‌کنند.

دشتی با اشاره به همکاری‌های بسیار نزدیک سازمان دانش‌آموزی و جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی آماده هر گونه همکاری با هلال احمر است حتی برای راه‌اندازی مدرسه امداد و نجات نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی پانا (سازمان خبرگزاری دانش‌آموزی) را یکی دیگر از دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی خواند و افزود: در حال حاضر 700 دانش‌آموز در سطح مدارس استان یزد به عنوان خبرنگار پانا مشغول فعالیت هستند.

دشتی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان سایت پانا در استان یزد، افزود: به طور قطع حضور دانش‌آموزان در فعالیت‌های خبری، آنها را برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی آینده آماده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تابستان امسال ظرفیت پذیرش و آموزش بین 300 تا 500 دانش‌آموز را برای مجموعه پانا در سطح استان یزد داریم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد: با این حساب در مجموع حدود 27 هزار دانش‌آموز در سطح استان یزد عضو سازمان دانش‌آموزی هستند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی، برگزاری دوره‌های آموزشی پانا، برگزاری اردو برای اعضای تشکل‌های مختلف، دوره‌های مهدی شناسی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، شنا و کوهنوردی و ... را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی، به تشریح تاریخچه این سازمان پرداخت و افزود: برای گرامیداشت این روز نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به دیدار با امام جمعه، عطرافشانی قبور شهدا، برنامه کوهپیمایی و ... اشاره کرد.

دشتی خاطرنشان کرد: به همین مناسبت فردا نیز همایشی با حضور 450 نفر از مربیان پیشتاز و فرزانه در مجموعه مهرنگار مهریز برگزار و مربیان برتر تجلیل می‌شوند.

دشتی همچنین با اشاره به عمره دانش‌آموزی عنوان کرد: سال گذشته 150 دانش‌آموز یزدی با استفاده از تسهیلات 650هزار تومانی بانک ملت به حج عمره اعزام شدند و امسال نیز سهمیه‌ای برای استان یزد لحاظ شده که میزان و شرایط آن در مهر و آبان‌ماه هر سال اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: از حضور دانش‌آموزانی که از حج عمره باز می‌گردند، در انجمن راهیان معرفت استفاده می‌شود.

استان یزد دارای 16 منطقه، ناحیه و اداره آموزش و پرورش است و این استان هم‌اکنون بیش از 200 هزار نفر جمعیت دانش‌آموزی دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول