اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی آموزش و پرورش در مشهد:

طرح "افزایش سرانه کتاب دانش‌آموزی" اجرا می‌‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش گفت: طرح "افزایش سرانه کتاب دانش‌آموزی" اجرا می‌شود.

طرح "افزایش سرانه کتاب دانش‌آموزی" اجرا می‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم محمدی مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره نویسندگان فردا و کتاب برتر سال در تالار تربیت مشهد اظهار داشت: با توجه به مسئله فقر داستانی در ادبیات کشور، فرهنگیان و دانش‌آموزان نقش تعیین‌ کننده‌ای در ایجاد سیر صعودی ادبیات کشور دارند و به این منظور طرح "افزایش سرانه کتاب دانش‌آموزی" در راس تصمیمات آموزش و پرورش است.

محمدی اظهار داشت: جشنواره‌هایی از این قبیل در مقاطع دانش‌آموزی تاثیری شگرف بر رشد چشم‌گیر قلم و نویسندگی و در نهایت ادبیات کشور دارد و این نشان از جایگاه دانش‌آموز در سیر ترقی فرهنگ و ادبیات یک کشور دارد.

وی افزود: دومین دوره جشنواره که از دی‌ماه 90 آغاز شده در دو مرحله داوری و ارزیابی، آثار برگزیده دانش‌آموزی و فرهنگیان را در دو بخش نویسندگان فردا و کتاب برتر سال در مراسم اختتامیه اردیبهشت‌‌ماه 91 رونمایی کرد.

این جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که در بخش نویسندگان فردا فروزان قدوسی‌مقدم در مقطع راهنمایی با اثر "صدای کاغذی" عنوان کتاب برتر دانش‌آموزی را به خود اختصاص داد.

قابل ذکر است که در بخش نویسندگان فردا از میان هزار و 300 اثر 9 اثر منتخب شدند که تنها "صدای کاغذی" رونمایی شد.

هم‌چنین در بخش کتاب برتر سال، هاشم اندیشه با اثر "زیارت عاشقان"، علی سلیمی‌مزینانی با اثر "فرهنگ القاب" و مینا افسانه‌آبادی با اثر "پژواک نور" عنوان اول تا سومی جشنواره را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول